کد خبر : 41222

افزایش قیمت‌های پی وی سی ماه جولای در بازارهای آسیا به تاثیر از تعطیلی واحدهای تولیدی

پس از آنکه این تولیدکننده‌ی بزرگ قیمت‌های ماه جولای خود را بالا برد، ما نیز تصمیم گرفتیم حتی برای خریدهای سنگین نیز تخفیفی در نظر نگیریم

افزایش قیمت‌های پی وی سی ماه جولای در بازارهای آسیا به تاثیر از تعطیلی واحدهای تولیدی

پتروتحلیل- عمدتاً به علت محدودیت در عرضه که ناشی از تعطیلی‌ واحدهای تولیدی برای انجام تعمیرات در بازارهای آسیا بود، قیمت‌های پی وی سی در آسیا برای ماه جولای به با افزایش‌های مختصری اعلام شدند. افزایش در بازارهای هند و چین نیز باعث شد علی‌رغم شروع فصل بارش‌ها، فروشندگان اختیار عمل بیشتری پیدا کنند. 

به گزارش «پتروتحلیل»، بازار داخلی پی وی سی چین در دو هفته گذشته به تاثیر از افزایش در بازار معاملات آتی بورس کالای دالیان، فصل تعطیلی واحدها (ماه ژوئن تا جولای) و همچنین کاهش عرضه کاربید به علت بررسی‌های زیست‌محیطی با رشد همراه بود. در این میان، در هند، قیمت‌های داخلی پس از طی کردن روندی افزایشی در چهار هفته پیاپی که ناشی از تعطیلی چندین واحد تولیدی در این کشور و همچنین کاهش ارزش روپیه نسبت به دلار بود، اخیراً با ثبات همراه شده است.

یک تولیدکننده‌ی بزرگ تایوانی که در دو ماه پیاپی قیمت‌های پی وی سی خود را کاهش داده بود، قیمت‌های صادراتی ماه جولای به چین و هند را در مقایسه با ماه ژوئن 20 دلار در هر تن بالا برد. قیمت‌های ماه جولای نیز هم‌راستا با انتظارات ابتدایی معامله‌کنندگان مطرح شد؛ انتظاراتی که بر اساس برنامه‌های این تولیدکننده‌ی بزرگ مبنی بر تعطیل کردن واحدهای وینیل کلراید و اتیلن دی کلراید خود در اواسط ماه ژوئن و به منظور انجام تعمیرات شکل گرفته بود. 

در پی اعلام قیمت‌ها از سوی این تولیدکننده‌ی بزرگ، تولیدکننده تایوانی دیگری نیز قیمت‌های صادراتی برای چین و هند را به همان میزان و تقریباً برابر با نرخ اعلام‌شده آن تولیدکننده‌ی بزرگ ارائه کرد.

یک تولیدکننده پی وی سی استیلن پایه از چین اظهار داشت: «پس از آنکه این تولیدکننده‌ی بزرگ قیمت‌های ماه جولای خود را بالا برد، ما نیز تصمیم گرفتیم حتی برای خریدهای سنگین نیز تخفیفی در نظر نگیریم.»

تاجری در هند خاطرنشان کرد: «قیمت‌های اعلامی ماه جولای این تولیدکننده‌ی بزرگ تایوانی به ما با افزایش همراه بوده است. نظر به تعطیلی‌های جاری چندین واحد تولیدی در آسیا احتمال می‌رود عرضه همچنان محدود بماند و انتظار می‌رود تقاضا با توجه به فصل بارندگی باز هم کاهش داشته باشد.

یکی از تبدیل‌کنندگان در تایلند گزارش داد تقاضا در داخل این کشور به تاثیر از موسم بارندگی بسیار ضعیف است. با وجود این وی اظهار داشت: « فکر می‌کنیم از این به بعد نیز، تولیدکنندگان قیمت‌های پیشنهادی خود را کاهش ندهند چراکه تولیدکننده‌ی بزرگ تایوانی همین حالا هم برای بازارهای منطقه‌ افزایش اعمال کرده و بازار داخلی پی وی سی چین روندی افزایشی در پیش گرفته است.»

ارسال نظر