کد خبر : 41970

کمبود پی وی سی گرید 57 پتروشیمی آبادان در بازار ایران؛

پتروشیمی غدیر قیمت صادراتی اعلام نکرد

پتروشیمی غدیر هم با توجه به انجام تعهدات پیشین صادراتی خود، در هفته جاری تندر صادراتی اعلام نکرد

پتروشیمی غدیر قیمت صادراتی اعلام نکرد

پتروتحلیل- بازار پی وی سی ایران در هفته جاری به روند نزولی خود ادامه داد، به طوری که محموله های تحویل بندرامام در حدود 8 هزار و 350 تا 8 هزار و 400 تومان در هر کیلو پیشنهاد شد.

به گزارش «پتروتحلیل»، در بورس کالای ایران هم قیمت پایه پی وی سی با رشد 18 تومانی به رقم 6 هزار و 684 تومان در هر کیلو رسید.

در همین حال تندر صادراتی محموله های بندرامام و اروند به کشورهای سی ای اس توسط تجارت صنعت خلیج فارس، حدودا 900 دلار در هر تن در هفته جاری اعلام شده است که اکثرا با توافق بین فروشنده و خریدار نرخ نهایی مشخص می شود.

پتروشیمی غدیر هم با توجه به انجام تعهدات پیشین صادراتی خود، در هفته جاری تندر صادراتی اعلام نکرد.

با این حال قیمت های صادراتی پی وی سی ایران اکثرا در هفته های گذشته 30 دلار ارزان تر از محموله های پی وی سی تحویل ناواشیوا، توسط تایوان و کره بوده است.

آخرین قیمت محموله های پی وی سی تحویل ناواشیوا توسط تایوان و کره در هفته جاری در محدوده 910 دلار در هر تن گزارش شده است.

در همین حال در بازار ایران کمبود پی وی سی گرید 57 پتروشیمی آبادان سبب شده تا قیمت این کالا به 14 هزارتومان در هر کیلو برسد، گرچه منابع خبری از احتمال تغییر خط تولید پی وی سی گرید 70 پتروشیمی آبادان به گرید 57 در روزهای اخیر خبر دادند، اما احتمالا مشکلات فنی در پتروشیمی آبادان تغییر خط تولید این گرید را به تعویق انداخته است.

این در حالی است که در شرایط عادی، پی وی سی گرید 57 با 65 حدودا یک هزارتومان فاصله قیمتی در بازار ایران دارد، در حال حاضر کمبود گرید 57 سبب شده تا این دو گرید حدودا 5 هزار و 500 تومان اختلاف قیمت داشته باشند که رقمی درخور توجه است.

البته پتروشیمی غدیر نیز قادر به تولید پی وی سی گرید 57 است، اما با توجه به عدم تامین کاتالیست در حال حاضر قادر به تولید گرید 57 نیست.از سوی دیگر تحریم ها علیه ایران نیز سبب شده تا تاجران ایرانی قادر به واردات این گرید در ماههای اخیر نباشند.

برخی از تاجران پی وی سی در ایران ابراز امیدواری می کنند با توجه به معافیت خرید نفت توسط کره، ثبت سفارش برای واردات پی وی سی از ال جی، هانوا و فورموسای تایوان دوباره آغاز شده و به این ترتیب بازار پی وی سی گرید 57 به تعادل برسد.

 

ارسال نظر