کد خبر : 41567

بازار پی وی سی زیر فشار ارز 4 هزار و 200 تومانی

با این حال در روزهای اخیر معامله گران بسیاری برای خرید پی وی سی با پیشنهاد قیمتی 11 هزار و 500 تومان اعلام آمادگی و سریعا محموله های پیشنهاد شده را خریداری کردند

بازار پی وی سی زیر فشار ارز 4 هزار و 200 تومانی

پتروتحلیل- در حالی قیمت پی وی سی در بازار آزاد ایران به 11 هزار و 500 تومان در هر کیلو رسیده است که بازار تحت فشار پی وی سی سازها و ارز 4 هزار و 200 تومانی قراردارد. پتروشیمی غدیر حواله های پی وی سی را اندک اندک تحویل می دهد و حتی به دلیل عدم تحویل 3 هزارتن از محموله های معوقه خود این هفته عرضه ای نخواهد داشت. 

به گزارش «پتروتحلیل»، پتروشیمی بندرامام احتمالا هفته آینده با تعویض خط S60 دوباره تولید گرید 65 را آغاز خواهد کرد، اما این مجتمع همچنان محموله های فروخته شده خود را از تاریخ 2/5/97 تحویل نداده و در هفته های اخیر نیز سلف فروخته است. با این حال به نظر می رسد با شروع تولید گرید 65 در این مجتمع، تحویل محموله ها سرعت بیشتری بگیرد.

با این حال در روزهای اخیر معامله گران بسیاری برای خرید پی وی سی با پیشنهاد قیمتی 11 هزار و 500 تومان اعلام آمادگی و سریعا محموله های پیشنهاد شده را خریداری کردند.

در همین حال منابع خبری به مشکلات تهیه کاتالیست پتروشیمی های پی وی سی ساز نیز اشاره کرده و می گویند: مشکلات از دو ماه آینده در این حوزه سر باز خواهد کرد، این در حالی است که گفته می شود کاتالیست برخی از شرکت های پتروشیمی به دلیل تحریم ها به آنها تحویل داده نشده است.

با این حال اکثر کارشناسان بازار پی وی سی معتقدند؛ با لغو قیمت گذاری محصولات پتروشیمی با ارز 4 هزار و 200 تومانی و یا بازگشایی سقف قیمت خرید کالاها می توان شرایط بهتری برای بازار متصور شد.

این در حالی است که در ماههای اخیر رانت موجود در بازار پتروشیمی و خرید محصولات با ارز 4 هزار و 200 تومانی برای بسیاری سودآور بوده است. اما اکثر سهامداران شرکت های پتروشیمی به این روند اعتراض دارند.

در حال حاضر محدودیت فروش محصولات با ارز 4 هزار و 200 تومانی سبب شده تا اکثر شرکت های پتروشیمی تمایلی به فروش محصولات خود نداشته باشند و فروش با حجم بالا را منوط به آزادسازی نرخ ها کنند.

 

ارسال نظر