کد خبر : 41786

امید به تعیین قیمت های پایه پتروشیمی ها با دلار نیمایی، معامله گران را عقب راند

امید معامله گران به تعیین قیمت های پایه محصولات پتروشیمی براساس دلار نیمایی، امروز سبب شد تا رقابت ها در بورس کالا کاهش یافته و محصولات بیشتری وارد سیستم مچینگ شوند

امید به تعیین قیمت های پایه پتروشیمی ها با دلار نیمایی، معامله گران را عقب راند

پتروتحلیل-امید به کاهش نرخ های پایه محصولات پتروشیمی در هفته آینده و تعیین نرخ ها براساس دلار نیمایی سبب شد تا امروز معامله گران در تالار پتروشیمی تقاضای بسیار کمتری را نسبت به هفته های گذشته ثبت کرده و برای خرید پلیمرها با احتیاط بیشتری عمل کنند.

به گزارش «پتروتحلیل»، امید معامله گران به تعیین قیمت های پایه محصولات پتروشیمی براساس دلار نیمایی، امروز سبب شد تا رقابت ها در بورس کالا کاهش یافته و محصولات بیشتری وارد سیستم مچینگ شوند.

به این ترتیب پی وی سی پتروشیمی بندرامام که به صورت سلف عرضه شده بود، وارد مچینگ شد. همچنین پتروشیمی غدیر که اقدام به کاهش عرضه کرد، توانست پی وی سی خود را با رقابت 100 تومانی به فروش برساند و پی وی سی جامبوی اروند وارد سیستم مچینگ شد.

به این ترتیب به نظر می رسد اکثر فعالان این حوزه در انتظار کاهش قیمت پایه محصولات پتروشیمی هستند، اگر قیمت پایه براساس دلار نیمایی تعیین شود، احتمالا محصولاتی مانند پی وی سی با هزارتومان افت قیمت در هر کیلو نسبت به هفته جاری مواجه خواهند شد.

در همین حال موضوع اعتصاب رانندگان و عدم حمل و نقل محموله های پتروشیمی نیز برای بازار دردسرساز شده است، این در حالی است که مبالغ بالایی از سوی رانندگان را برای حمل محموله های پتروشیمی درخواست می شود.

در همین حال کارشناسان بازار پتروشیمی معتقدند تا اعتصاب رانندگان شکسته نشود، نرخ محصولات پتروشیمی واقعی نخواهد شد، این در حالی است که قیمت پی وی سی امروز در بازار آزاد تهران حدودا 13 هزار و 100 تومان در بندرامام 11 هزار و 800 تومان گزارش شده است، در شرایط عادی قیمت کالای موجود در بازار تهران و بندرامام حدودا 200 تومان در هر کیلو اختلاف دارد.

با این حال به نظر می رسد اگر دلار نیمایی جایگزین تعیین قیمت ها براساس معاملات 4 هفته گذشته شود، نرخ پایه اکثر محصولات پتروشیمی افت خواهد کرد.

در همین حال امروز در گروه پلی اتیلن ها هم بیشترین قیمت برای پلی اتیلن های ترفتالات بطری با 49 درصد رقابت ثبت شد، محصولات دیگر همچون پلی اتیلن های سنگین بادی 18 درصد رقابت داشتند.

 

ارسال نظر