کد خبر : 41697

قیمت‌های متانول چین به دلیل عرضه اندک صعودی شدند

_ تعطیلی واحدها عرضه نقدی ر ا محدود کرد _ پنجره آربیتراژ شاندونگ از بازارهای نزدیک تقریباً بسته شد _ خریداران پیش از تعطیلات اواخر سپتامبر و اکتبر به تجدید ذخایر پرداختند

قیمت‌های متانول چین به دلیل عرضه اندک صعودی شدند

پتروتحلیل- احتمال می‌رود قیمت‌های نقدی داخلی متانول چین در شاندونگ در طی هفته‌های آتی به دلیل فعالیت‌های تجدید ذخایر در میان عرضه اندک صعودی باقی بمانند.

به گزارش «پتروتحلیل»، طبق داده‌های آیسیس در 19 سپتامبر، میانگین قیمت‌های متانول در شاندونگ با افزایش 5 یوانی نسبت به قراردادهای قبلی، به 3205 یوان در هر تن (468 دلار در هر تن) رسیدند.

تعطیلی‌های برنامه‌ریزی‌شده، و همچنین تعطیلی‌های برنامه‌ریزی نشده و تولیدات ناپایدار واحدهای متانول در سپتامبر عرضه را در شاندونگ محدود کرده است.

تولیدکنندگان در شاندونگ ذخایر اندکی دارند، و اکثراً به مشتریانی تحت قراردادهای زمان‌دار عرضه می‌کنند، و حجم‌های محدودی برای فروش نقدی در دسترس دارند.

یکی از منابع شرکت گفت، واحد Yankuang Guohong’s از آغاز مجدد فعالیت خود از 12 سپتامبر، در میزان پایین تولید کرده است، و هنوز به میزان اصلی تولیدات متانول خود نرسیده است.

عرضه اندک همچنین گریبان گیر بازار شانشی شده است، که به بازار شاندونگ متانول عرضه می‌کند.

تعطیلی غیرمنتظره واحد متانول Yulin شانشی، شرکت را مجبور کرد تا برای واحد پایین‌دستی متانول به اولفین خود، از بازار داخلی متانول تهیه کند.

تعطیلی دو واحد متانول در شانشی نیز محدودیت عرضه را بیش‌ازپیش تشدید کرد.

در 19 سپتامبر، قیمت‌های نقدی متانول در شانشی در رقم 3085 یوان در هر تن قرار گرفتند، که فاصله قیمتی با شاندونگ به 120 یوان در هر تن کاهش یافت.

در این میان، خریداران صنایع پایین‌دستی پیش از جشن نیمه پاییز در چین و تعطیلات روز ملی، مشغول تجدید ذخایر خود هستند تا قیمت‌های نقدی متانول خود را بیش‌ازپیش تقویت کنند.

فستیوال نیمه پاییز در روزهای 22 تا 24 سپتامبر می‌باشد، درحالی‌که جشن روز ملی چین از 1 تا 7 اکتبر می‌باشد.

ازآنجایی‌که سپتامبر و اکتبر فصل‌های سنتی اوج تقاضا برای متانول می‌باشند، جو بازار صعودی است.

 

 

ارسال نظر