کد خبر : 41676

زنگنه خواستار برآورد درآمدهای ارزی پتروشیمی ها از شرکت ملی صنایع پتروشیمی شد

زنگنه با این نامه خواسته است تا ارز حاصل از صادرات شرکت های پتروشیمی پس از پرداخت هزینه ها، شناسایی شده و به بازار ثانویه با نظارت بانک مرکزی وارد شود

زنگنه خواستار برآورد درآمدهای ارزی پتروشیمی ها از شرکت ملی صنایع پتروشیمی شد

پتروتحلیل- زنگنه با ارسال نامه ای به شرکت ملی صنایع پتروشیمی خواستار برآورد درآمدهای ارزی شرکت های پتروشیمی شد.

به گزارش «پتروتحلیل»، وزیر نفت در این نامه از شرکت ملی صنایع پتروشیمی خواسته است تا درآمدهای ارزی پتروشیمی ها را برآورد کند، در ضمن نیازهای ارزی مجتمع ها، خرید قطعات، فاینانس های خارجی و داخلی را شناسایی کرده و به وزارت خانه اعلام کند.

این در حالی است که شرکت ملی صنایع پتروشیمی اکثرا ضامن فاینانس های خارجی شرکت های پتروشیمی است و پیش تر تلاش های مدیران این شرکت برای خروج از ضمانت نامه های شرکت ها به نتیجه ای نرسید.

به این ترتیب زنگنه با این نامه خواسته است تا ارز حاصل از صادرات شرکت های پتروشیمی پس از پرداخت هزینه ها، شناسایی شده و به بازار ثانویه با نظارت بانک مرکزی وارد شود.

این در حالی است که در هفته های گذشته جنجال بر سر ورود ارز شرکت های پتروشیمی به بازار ثانویه، بالا گرفت و حتی زنگنه اجازه یافت تا از سوی رییس جمهور با تهدید مدیران شرکت های پتروشیمی به برکناری، درآمدهای ارزی آنها را مطالبه کند.

با این حال نگاهی به بازار ثانویه ارز یا همان سامانه نیما نشان می دهد که شرکت های پتروشیمی یا فولادی که به این سامانه ارزی عرضه کرده اند، مشخص نیستند و این موضوع مورد انتقاد فعالان بازار است؛ چرا که به نظر می رسد سامانه نیما فاقد شفافیت های لازم در این حوزه است.

 

ارسال نظر