کد خبر : 41675

مدیر عامل شرکت نایلون سپید در گفت و گو با «پتروتحلیل»؛

بازار پتروشیمی در انتظار تلاطمات جدید پس از بازگشایی سقف قیمت

هم اکنون نیز پس از افزایش قیمت ها در بورس کالا دلالانی که دست به احتکار مواد اولیه پتروشیمی زده اند با افزایش سقف رقابت به سود بالایی خواهند رسید از طرفی ممکن است بازار پس از افزایش قیمت ها با تلاطم عجیبی مواجه شود

بازار پتروشیمی در انتظار تلاطمات جدید پس از بازگشایی سقف قیمت

پتروتحلیل- وضعیت کلی شرکت نایلون سپید پس از همکاری و اعتماد هیات مدیره سابق پتروشیمی مارون ، و هلدینگ خلیج فارس ، اقایان مهندس نژاد سلیم و مهندس شریف موسوی از ورطه خطرناک فروپاشی نجات پیدا کرد به ثبات پایدار رسیده است.

مهندس شیرازیان، مدیر عامل شرکت نایلون سپید در گفت و گو با خبرنگار «پتروتحلیل» با بیان این مطلب افزود : هم اکنون پس از تعدیل نیروی اندکی که در گذشته  شاهد بوده ایم شرکت به ثبات پایدار رسیده و  خوشبختانه تمام نیروهای این شرکت پس از این همکاری و تعامل نزدیک به جای خود بازگشته اند.

وی در رابطه با برداشته شدن سقف رقابت نیز افزود : فکر می کنم کمی در این مورد شتاب زده عمل شده و به طوری که باید سقف رقابت پلکانی وبرای مثال از ۵ درصد به ۱۰ درصد و بالاتر  می رسید  و به صورت مرحله ای انجام می شد تا صنایع پایین دست دچار ضرر و زیان نشوند. 

وی در ادامه افزود : هم اکنون نیز پس از افزایش قیمت ها در بورس کالا دلالانی که دست به احتکار مواد اولیه پتروشیمی زده اند با افزایش سقف رقابت به سود بالایی خواهند رسید از طرفی ممکن است بازار پس از افزایش قیمت ها با تلاطم عجیبی مواجه شود.

وی در رابطه با سوالی مبنی بر برگشت رانت توسط دلالان به دولت  در بورس کالا نیز افزود : باید از ابتدا قانونی وضع می شد تا دلالان ‌و رانت خواران نتوانند از این فرصت و منفذها استفاده نمایند زیرا در حال حاضر مشخص نیست چه مقداری سود در یک معامله  به جیب دلال رفته و می رود. 

وی در ادامه افزود : واسطه گری در حدود فرم جهانی و‌ شاخصه های آن بلا مانع است ولی در ایران متاسفانه واسطه تبدیل به محتکر شده است.

و‌ از طرفی  دلالان به نام تولید کننده وارد بازار شده و مواد اولیه پتروشیمی ها را احتکار و یا تبدیل به سود سرشار  می شود.

ارسال نظر