کد خبر : 41627

مدیرعامل شرکت پارسان پلیمر در گفت و گو با «پتروتحلیل»؛

تحریم و گرانی، حمل و نقل دریایی را متوقف می کند

به دلیل اتکا بیش از حد به صادرات نفت و محصولات پتروشیمی و کاهش ارز آوری احتمالی همزمان با شروع تحریم ها به شدت با مشکل مواجه خواهیم شد

تحریم و گرانی، حمل و نقل دریایی را متوقف می کند

پتروتحلیل-هزینه حمل و نقل کشتی ها برای  محصولات وارداتی به ایران 2 یا 3 برابر شده است.

مهندس آریا صادقیان، مدیر عامل شرکت پارسان پلیمر در گفت و گو با خبر نگار «پترو‌تحلیل» با بیان این مسئله افزود : با نزدیک شدن آغاز تحریم ها متاسفانه حدود چهل روز است که هیچ کشتی خارجی حاضر به حمل محصولات ما برای صادرات به دیگر کشور ها نیست.

وی‌در ادامه افزود: در حال حاضر کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نیز نسبت به گذشته نرخ خود را برای حمل و نقل نزدیک به دو برابر کرده است که این افزایش هزینه موجب کاهش میزان سود شرکت ها شده است.

وی گفت: به دلیل اتکا بیش از حد به صادرات نفت و محصولات پتروشیمی و کاهش ارز آوری احتمالی همزمان با شروع تحریم ها به شدت با مشکل مواجه خواهیم شد.

مهندس صادقیان افزود : هم اکنون بخش اعظمی از ارزهای موجود در سامانه نیما را پتروشیمی ها تامین می کنند که با شروع تحریم ها و کاهش صادرات آن عملا سامانه نیما نیز از کار افتاده و متقابلا وارد کننده نیز با مشکل جدی ارز رو به رو خواهد شد .

وی در پایان گفت : در دور شروع تحریم های جدید باید پتروشیمی رقابت از یکدیگر را کنار گذاشته و در کنار هم با تحریم ها مقابله نمایند همچنین برای ارزی که احتمالا خارج از مرزها خواهدماند باید تدبیری اندیشیده شود تا در خارج از مرز به دست وارد کننده برسد .

ارسال نظر