کد خبر : 41544

جوابیه تولیدکنندگان صنف لوله و پروفیل به نامه فولاد مبارکه؛

اسامی و تناژ دریافت کنندگان را در بورس کالا اعلام کنید

اسامی و تناژ دریافت کنندگان را در بورس کالا اعلام کنید

پتروتحلیل- در روزهای اخیر فولاد مبارکه با انتشار نامه ای به وزارت صنعت اعلام کرد که طی چهارماهه نخست امسال ٢.٠٣٤.٠٠٠ تن ورق فولادی با رشد ٨ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به بازار داخل تزریق کرده است، از این تناژ ٥٤٤.٠٠٠ تن حدود ٢٧ درصد به صنف لوله و پروفیل اختصاص یافته که رسد ٤٢ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است. تولیدکنندگان فعال در این صنعت ذکر چند نکته در رابطه با نامه ارسالی فولاد مبارکه به وزارت صنعت را ضروری می دانند.

1-میزان تحویل به صنف لوله و پروفیل طی چهار ماه اول سال درست نمی باشد و آمار غیر شفاف است.

لطفا درخواست کنید اسامی و تناژ  دریافت کنندگان را در بورس کالا و در سایت مبارکه اعلام کنند.

2-  اگر میزان ثبت سفارش را در ماه های اول تاکنون محاسبه شود در مرداد ماه ثبت سفارش و تحویل محصول در هر دو  کاهش داشت علت آن بیان کنند.

3- همانطور که در کانال سندیکا خوب اشاره کرده بودید در نامه مبارکه عنوان شکست تحویل ورق فولادی! آمده شاید خودش هم می دانسته به وظیفه عمل نکرده چون طبق توافقات انجام شده سندیکا با مبارکه می بایست هر ماه 100هزار تن ورق 2 و به همین میزان دیگر ورق ها با ضخامت 1.8 و 2.5 و 3  را در اختیار سندیکا بگذارد که طبق این آمار که همه ضخامت ها را تجمیعی و روی هم  گفته در تحویل مکفی ورق به کارخانجات موفق نبوده لطفا تحویل هر نوع ورق را اعلام کنند.

4- میزان تحویل به لوله و پروفیل در قالب عدد کلی گفته شده است و باید مقایسه در ضخامت ٢ و ٢.٥ صورت گیرد تا عدد پروفیلی و لوله داربستی و ورق ضخیم لوله های خطوط انتقال  مشخص شود و ورقی که تحویل سرویس سنتر های خود و دیگر تعاونی های غیر تولیدی و توزیعی شده در آمار کسر شود.

5-  همه می دانیم عدم عرضه در بورس کالا و بالا گرفتن اختلاف بیشتر بین بازار و بورس کالا  از مرداد ماه شکل گرفته است و التهاب آفرینی در بازار بعلت کم شدن عرضه ها به امید فروش با ارز 9000 تومانی  بوده که با ایستادگی وزارت صمت آنها شکست خوردند.

6-طبق نامه ی معاونت معدنی مبارکه باید ماهانه 300 هزار تن ورق گرم و 100 هزار تن ورق سرد در بورس کالا عرضه می کرده که طبق آمار بورس کالا این وظیفه نیر انجام نشده است.

لطفا درخواست کنید اسامی و تناژ خریداران بورس کالا و خرید مستقیم را شفاف سازی کنید.

 

ارسال نظر