کد خبر : 41529

مدیربازرگانی پالایشگاه تبریز خبر داد؛

شکایت پالایشگاه های کشور به مجلس درباره عرضه محصولات با ارز 4 هزار و 200 تومانی در بورس کالا

راه حل موجود در این شرایط تعیین قیمت های پایه محصولات براساس ارز بازار ثانویه است، در غیر این صورت سرمایه سهام داران توسط شرکت های خارجی و یا دلالان و رانت خواران بلعیده می شود

شکایت پالایشگاه های کشور به مجلس درباره عرضه محصولات با ارز 4 هزار و 200 تومانی در بورس کالا

پتروتحلیل- مدیربازرگانی پالایشگاه تبریز از تنظیم شکایتی توسط پالایشگاه های کشور در خصوص قیمت گذاری و عرضه فرآورده های نفتی و پتروشیمی با دلار 4 هزار و 200 تومان در بورس کالا و ارسال آن به مجلس خبر داد.

مهندس احمدی مدیر بازرگانی پالایشگاه تبریز در گفت و گو با خبرنگار «پتروتحلیل»، با اعلام این خبر گفت: شکایتی در خصوص قیمت گذاری و عرضه فرآورده های نفتی و پتروشیمی با دلار 4 هزار و 200 تومان و عرضه این محصولات در بورس کالا توسط پالایشگاه ها تنظیم شده و احتمالا در هفته جاری تقدیم مجلس خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر عرضه محصولات با دلار 4 هزار و 200 تومان ادامه دار شود، مشکلات بسیار بدی در انتظار پالایشگاه ها خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به اینکه عرضه و معاملات محصولات پالایشگاهی و پتروشیمی با نرخ 4200 تومانی در بورس کالا رانت و فساد را به وجود آورده است، گفت:  قیمت های پایه باید با نرخ ارز بازار ثانویه تعیین شوند.

وی تاکید کرد: محصولی که ما در بورس کالا به فروش می رسانیم بر اساس قیمتی است که وزارت نفت در اوایل هر ماه به ما اعلام می کند و در این شرایط عملا خود نیز می دانیم که در این نوع فروش به شدت متضرر می شویم ولی روشی برای پیشگیری از آن نداریم.

وی افزود : در حال حاضر نقدینگی ما از فروش فرآورده های ویژه تامین می شود و اگر  همچنان این محصولات با نرخ 4200 تومان در بورس کالا عرضه شود به سرمایه سوزی ادامه داده ایم.

وی با اشاره به اینکه سهام داران نیز معترض به فروش محصولات با ارز 4 هزار و 200 تومانی هستند، گفت: فروش محصولات پالایشگاهی و پتروشیمی با ارز 4 هزار و 200 تومان، سرمایه های سهامداران را بر باد می دهد.

وی در پایان افزود : راه حل موجود در این شرایط تعیین قیمت های پایه محصولات براساس ارز بازار ثانویه است، در غیر این صورت سرمایه سهام داران توسط شرکت های خارجی  و یا دلالان و رانت خواران بلعیده می شود.

ارسال نظر