کد خبر : 41238

تقویت جو صعودی پلی پروپیلن در چین به سبب تعطیلی کارخانه ها

تقاضا پایین است و همچنین در فصل کمبود استفاده پلی پروپیلن به سر می بریم. با این وجود، این عامل تحت تأثیر عرضه پایین در کشور با توجه به تعطیلی کارخانه ها قرار گرفته است

تقویت جو صعودی پلی پروپیلن در چین به سبب تعطیلی کارخانه ها

پتروتحلیل- در چین، قیمت های پلی پروپیلن شاهد دور جدیدی از افزایش جزیی در این هفته بود زیرا عرضه به سبب تعطیلی کارخانه ها در این کشور محدود بود و این در حالی است که تعدادی از تعطیلی های واحدها نیز برای مدت باقی مانده سال 2018 برنامه ریزی شده است.

به گزارش «پتروتحلیل»، جدای از این امر، بالا رفتن قیمت ها در بازار معاملات آتی نیز بر افزایش قیمت های این هفته تأثیرگذار بوده است.

در بازار داخلی، قیمت های پلی پروپیلن هموپلیمر رافیا نسبت به هفته گذشته افزایشی 100 یوآنی (16 دلاری) را تجربه کردند. پلی پروپیلن آتی در بورس کالای دالیان نیز افزایش هفتگی 78 یوآنی (12 دلاری) در هر تن را از تاریخ 14 ژوئن ثبت کرد. عرضه محدود در داخل کشور همزمان با تعطیلی واحدها و همچنین افزایش قیمت های آتی موجب شده است قیمت های این محصول در این هفته به میزان جزئی بالاتر بروند؛ اگرچه با توجه به فصل سکون بازار تقاضا ضعیف باقی مانده است.

یک تاجر گزارش کرده است که افزایش اندکی را بر گرید رافیای خود اعمال کرده و گفته است: «تقاضا پایین است و همچنین در فصل کمبود استفاده پلی پروپیلن به سر می بریم. با این وجود، این عامل تحت تأثیر عرضه پایین در کشور با توجه به تعطیلی کارخانه ها قرار گرفته است.

در بازار وارداتی، قیمت های پلی پروپیلن هموپلیمر رافیا نسبت به هفته گذشته روند در بازه پایینی ثابت و در بازه بالایی افزایش 10 دلاری تجربه کردند و به رقم 1250 تا 1260 دلار در هر تن (CIF چین) رسیدند. علیرغم پایین بودن تقاضا عرضه محدود به عنوان عامل اصلی تقویت کننده در بازار وارداتی باقی ماند. یک تاجر اظهار داشت: «تقاضا نامطمئن است. باتوجه به اینکه فروشندگان همچنان محموله های خود را روانه بازارهای دیگری که سود بیشتری دارند کرده اند، اگرچه عرضه پایین است اما قیمت های محصولات وارداتی بالا هستند.

محتمل است که قیمت های پلی پروپیلن روند صعودی خود را در نیمه دوم ماه ژوئن نیز ادامه دهند که دلیل اصلی آن نگرانی ها در مورد وضعیت عرضه است. با این وجود، برخی از معامله کنندگان ترجیح می دهند تا موضع محتاطانه ای نسبت به روند فعلی داشته باشند زیرا آن ها معتقدند که پایین بودن تقاضا ممکن است بر جو بازار تأثیر بگذارد. در این میان، نرم افزار قیمت ChemOrbis نیز نشان می دهد که قیمت های پروپیلن نقدی بطور متوسط برای دومین هفته پیاپی در آسیا شاهد کاهشی جزئی بوده اند.

تقویت جو صعودی پلی پروپیلن در چین به سبب تعطیلی کارخانه ها

-  تعطیلی تعدادی از کارخانه ها در چین در ماه های باقی مانده 2018

-  افزایش اندک قیمت پلی پروپیلن داخلی به سبب پایین بودن عرضه

-  افزایش 78 یوآنی پلی پروپیلن آتی در محاسبات هفتگی

-  وضعیت غیرقابل اطمینان تقاضا همزمان با فصل کاهش تقاضا

-  کاهش اندک و مجدد پروپیلن نقدی در آسیا

-  قیمت پلی پروپیلن هموپلیمر رافیا وارداتی (دلار در هر تن): 1250 تا 1260 (CIF)

 

ارسال نظر