کد خبر : 41142

تداوم قیمت‌های مناسب همو پلیمر پلی‌پروپیلن داخلی در برابر محموله‌های وارداتی در چین

ما بر این باوریم که قیمت‌های بازارهای معاملات آتی در کوتاه‌مدت به روند کاهشی خود ادامه خواهند داد

تداوم قیمت‌های مناسب همو پلیمر پلی‌پروپیلن داخلی در برابر محموله‌های وارداتی در چین

پتروتحلیل- در چین، قیمت‌های هموپلیمر پلی‌پروپیلن داخلی شاهد روند کاهشی بوده‌اند. طبق داده‌های شاخص قیمت chemOrbis، از سوی دیگر، قیمت‌های هموپلیمر پلی‌پروپیلن وارداتی بعد از ثبات در بیشترین میزان خود از اوایل مارس، به روند مناسب خود ادامه دادند. 

به گزارش «پتروتحلیل»، میانگین هفتگی قیمت‌های هموپلیمر داخلی از اواخر فوریه، که هم‌زمان با پایان تعطیلات سال نو چینی است، نسبت به محموله‌های وارداتی قیمت مناسب‌تری داشته‌اند. داده‌ها نشان می‌دهد که قیمت‌های هموپلیمر پلی‌پروپیلن داخلی در حال حاضر 45 دلار در هر تن کمتر از محموله‌های وارداتی معامله می‌شوند، که این مقدار بیشترین فاصله قیمتی از اواخر مارس است.

بازار داخلی هموپلیمر پلی‌پروپیلن تا به اینجای هفته در میان تقاضای ضعیف و فصل سکون تقاضا روند کاهشی خود را حفظ کرده است. علیرغم افزایش روزانه، بازارهای معاملات آتی پلی‌پروپیلن در بازار بورس دالیان در این هفته از 29 می، 152 یوان در هر تن (24 دلار در هر تن) افت کردند، که این امر نیز جو بازار داخلی را تحت تأثیر قرار داد. 

یکی از تاجران اظهار داشت: «ما بر این باوریم که قیمت‌های بازارهای معاملات آتی در کوتاه‌مدت به روند کاهشی خود ادامه خواهند داد. تقاضا مناسب نیست درحالی‌که عرضه کافی است. به‌علاوه این عوامل، کاهش‌های اخیر قیمت‌های نفت خام بازارهای معاملات آتی نیز، قیمت‌های هموپلیمر پلی‌پروپیلن داخلی را در روند نزولی خود نگه می‌دارند.»

در بازار وارداتی هموپلیمر پلی‌پروپیلن، با توجه به عرضه محدود و قیمت‌های مناسب پروپیلن در سراسر جهان، قیمت‌ها عمدتاً در این هفته ثابت ماندند.

یکی از تولیدکنندگان بزرگ سعودی قیمت‌های هموپلیمر پلی‌پروپیلن رافیا ماه ژوئن خود به چین را با افزایش 20 دلاری در هر تن اعلام کرد. یکی از عوامل تولیدکننده اظهار داشت: «تولیدکننده به دلیل عرضه محدود قیمت‌های خود را کاهش نمی‌دهد.» یکی از تولیدکنندگان کره‌ای نیز در مقایسه با دو هفته پیش قیمت‌های هموپلیمر پلی‌پروپیلن رافیا وارداتی خود به چین را 10 دلار در هر تن افزایش داد.

یکی دیگر از تاجران اظهار داشت: «به دلیل قیمت‌های مناسب محموله‌های داخلی، قیمت‌های وارداتی بالا به نظر می‌رسند. ما بر این باوریم که احتمالاً بازار وارداتی پلی‌پروپیلن در کوتاه‌مدت با توجه به تقاضای ضعیف، برای حفظ روند صعودی خود مشکلاتی خواهد داشت، درحالی‌که احتمال می‌رود هموپلیمر پلی‌پروپیلن چینی در کوتاه‌مدت در تعدادی از بازارهای صادراتی باقیمت‌های مناسب نمایان شوند. »

ارسال نظر