کد خبر : 40938

برتری قیمتی پی‌وی‌سی داخلی ترکیه بر پی‌وی‌سی وارداتی به کمترین رقم در ٧ ماه اخیر رسید

یکی از تاجران اظهار داشت: «با توجه به افزایش قیمت‌های مواد تحویل فوری، قیمت‌ها در بازه پایینی واقع‌بینانه نیستند

برتری قیمتی پی‌وی‌سی داخلی ترکیه بر پی‌وی‌سی وارداتی به کمترین رقم در ٧ ماه اخیر رسید

پتروتحلیل-بازار پی‌وی‌سی ترکیه از پایان فوریه عمدتاً به دلیل اشتهای خرید پایین روندی کاهشی را دنبال کرده است.

به گزارش "پتروتحلیل"، فعالیت‌های تجاری با توجه افت قابل‌توجه ارزش لیر در مقابل دلار با مقدار 4/11 ضعیف باقی ماند و دراین ‌بین عرضه در این هفته مناسب بود، درحالی‌که تقاضا برای محموله‌های وارداتی عمدتاً ضعیف بود.

معامله‌کنندگان اظهار داشتند: «هم برابری پایین لیر و هم قیمت‌های مناسب داخلی فعالیت‌ها در حوضه محموله‌های وارداتی را تحت‌فشار قرار داده‌اند.» طبق داده‌های شاخص قیمت chemOrbis، برتری قیمتی پی‌وی‌سی گرید k67 بر قیمت‌های وارداتی معاف از مالیات به 26 دلار در هر تن، که پایین‌ترین مقدار در 7 ماه گذشته است، رسید.

اکثر قیمت‌های پی‌وی‌سی گرید k67 تا به اینجای هفته ،1140 تا 1170 دلار در هر تن (ex-warehouse ترکیه، نقدی، شامل مالیات بر ارزش‌افزوده) بوده‌اند، که از هفته گذشته 5 تا 20 دلار در هر تن کمتر بوده است. اگرچه، گستره قیمت‌های معاف از مالیات اروپایی 940 تا 960 دلار در هر تن (CIF ترکیه، نقدی) گزارش‌شده‌اند که این قیمت‌ها با داخلی سازی‌ها به 1145 تا 1165 دلار در هر تن، شامل حاشیه سود توزیع‌کنندگان می‌رسند که، برتری قیمتی پایین بازار داخلی بر بازار وارداتی را ثابت می‌کند. یکی از تاجران اظهار داشت: «با توجه به افزایش قیمت‌های مواد تحویل فوری، قیمت‌ها در بازه پایینی واقع‌بینانه نیستند. تعدادی از توزیع‌کنندگان با ارائه قیمت‌های بهتری نسبت به دیگری سعی در افزایش سرعت فروش خود دارند.»

ارسال نظر