کد خبر : 40774

بازار پی وی سی ایران در آستانه خواب؛

روزهای پر افت و خیز پی وی سی

برخی از پی وی سی سازها در گفت و گو با خبرنگار پتروتحلیل اعلام کردند که خریداران می توانند، محموله های خود را بدون تاخیر دریافت کنند و اگر خریداری محموله خود را دریافت نکرده، می تواند به شرکت ها مراجعه کند

روزهای پر افت و خیز پی وی سی

پتروتحلیل- بازار پی وی سی ایران در هفته های اخیر متاثر از رشد قیمت دلار و پی وی سی در بازارهای جهانی، پر افت و خیز سپری شد.

به گزارش «پتروتحلیل»، این در حالی است که انتظار می رود در هفته پیش رو نیز رشد قیمت پی وی سی در بازارهای منطقه پی گرفته شود، اما در بازار ایران شاهد سنگینی معاملات با توجه به افزایش بیش از حد قیمت ها و کاهش توان خرید مصرف کنندگان واقعی هستیم.

این در حالی است که در هفته های اخیر پی وی سی سازها، فروش نقدی ای نداشته و به فروختن سلف روی آورده اند، از این رو به نظر می رسد تحویل محموله های فروخته شده به دلیل تعهدات صادرات آنها با تاخیر انجام شود.

در همین حال مصرف کنندگان بسیاری در همین مدت در حال خارج شدن از بازار مصرف هستند، در کنار این موضوعات عدم ثبات در بازار ارز سبب شده تا در ماه گذشته شاهد افزایش قیمت اکثر محصولات پتروشیمی باشیم، به همین دلیل رونق سابق در بازار پی وی سی وجود ندارد.

این در حالی است که گفته می شود تعهدات پی وی سی سازها در ماه دی ماه هنوز به خریداران تحویل داده نشده است، گر چه برخی از معامله گران معتقدند؛ تاخیر پی وی سی سازها زیاد مورد گله خریداران قرار ندارد؛ چرا که قیمت مناسب خرید سلف این محموله ها سبب شده تا تحویل با تاخیر محموله ها نیز برای آنها سود آور باشد.

با این حال برخی از پی وی سی سازها در گفت و گو با خبرنگار پتروتحلیل اعلام کردند که خریداران می توانند، محموله های خود را بدون تاخیر دریافت کنند و اگر خریداری محموله خود را دریافت نکرده، می تواند به شرکت ها مراجعه کند.

به گفته کارشناسان بازار پی وی سی، احتمالا هفته آینده هم باید در انتظار افزایش قیمت پایه پی وی سی باشیم، مگر اینکه بازار برگردد.

در همین حال به جز پتروشیمی آبادان که با لود 30 درصد به دلیل کمبود خوراک در حال فعالیت است، پی وی سی سازها در حال تولید پی وی سی هستند. به گفته کارشناسان بازار، واگذاری پتروشیمی آبادان به بخش خصوصی می تواند بخشی از مشکلات آنها را حل کند؛ چرا که هنوز پس از فروش ملک های بسیار، پتروشیمی آبادان هنوز بدهی های بسیاری دارد.

در همین حال بازار آزاد پی وی سی همچنان با نرخ 4 هزار و 400 تومان تحویل بندر و 4 هزار و 500 تومان تحویل تهران به کار خود ادامه می دهد و به نظر نمی رسد که کشش بیشتر افزایش قیمت را داشته باشد، این در حالی است که افزایش قیمت تا به این حد توانسته بازار پی وی سی را در آستانه خواب قرار بدهد.

 

ارسال نظر