کد خبر : 40658

قیمت پلی پروپیلن در بازار چین به بالاترین رقم در 3 ماه اخیر رسید

متوسط هفتگی قیمت‌های هموپلیمر پلی پروپیلن در بازار داخلی چین، بعد از پیگیری روندی ثابت تا افزایشی از اوایل ماه نوامبر، اخیراً به بالاترین میزان خود در سه ماه اخیر رسیده است

 قیمت پلی پروپیلن در بازار چین به بالاترین رقم در 3 ماه اخیر رسید

پتروتحلیل- قیمت‌های هموپلیمر پلی پروپیلن در بازار داخلی چین این هفته شاهد افزایش‌ بود و به به بالاترین میزان خود از نیمه‌ی اول سپتامبر تاکنون رسید.

به گزارش «پتروتحلیل»، روند اخیر افزایشی عمدتاً به کاهش میزان کلی عرضه از جانب دو تولیدکننده بزرگ برمی‌گردد، چراکه تقاضا همچنان محدود به نیازهای خریداران مانده، اگرچه پلی پروپیلن در بازار معاملات آتی بورس کالای دالیان با اندکی افزایش هفتگی، معادل 15 دلار در هر تن همراه بوده است.

متوسط هفتگی قیمت‌های هموپلیمر پلی پروپیلن در بازار داخلی چین، بعد از پیگیری روندی ثابت تا افزایشی از اوایل ماه نوامبر، اخیراً به بالاترین میزان خود در سه ماه اخیر رسیده است.

تاجری اظهار داشت: «گزارش شده است که عرضه از جانب دو تولیدکننده‌ی بزرگ داخلی زیر حد متوسط است و این مسئله به افزایش قیمت‌های این هفته در بازار داخلی منجر شده است. انتظار داریم به واسطه کاهش عرضه در مدت‌زمان باقی‌مانده از ماه دسامبر، قیمت‌ها بیشتر از این افزایش داشته باشند.»

تاجر دیگری گفت: «قیمت‌های بازار داخلی این هفته نیز افزایش داشته است. معامله‌هایی نیز انجام شده‌اند، هرچند تعدادشان محدود است. عقیده داریم قیمت‌ها به روند تغییر قیمت‌های بازار معاملات آتیِ بستگی دارند.»

قیمت‌های هموپلیمر پلی پروپیلن گرید رافیا در بازار داخلی چین نسبت به هفته‌ی گذشته 100 تا 150 یوان (15 تا 23 دلار) در هر تن افزایش داشته‌اند و در حال حاضر معادل 9000 تا 9200 یوان در هر تن (با شرایط ex-warehouse چین، نقد و شامل مالیات بر ارزش افزوده) و معادل 1163 تا 1189 دلار در هر تن (بدون مالیات بر ارزش افزوده) قیمت دارند.

ارسال نظر