کد خبر : 40486

افزایش قیمت‌های پلی اتیلن ترفتالات آسیایی در پی بالا رفتن تقاضا؛

نگرانی‌های مربوط به عوارض ضددامپینگ موجب تقویت سطح تقاضا شد

پلی اتیلن ترفتالات FOB آسیای شمال‌شرق 11 دلار نسبت به هفته گذشته بالا رفت و به 1،030 دلار در هر تن رسید. همچنین پلی اتیلن ترفتالات FOB آسیای جنوب‌شرقی نیز 8 دلار در هر تن افزایش داشت و به 1،055 دلار در هر تن رسید

نگرانی‌های مربوط به عوارض ضددامپینگ موجب تقویت سطح تقاضا شد

پتروتحلیل- با بازگشت تاجران به بازار پس از سپری کردن تعطیلات درازمدت در چین، کره‌ی جنوبی و تایوان، نرخ پلی اتیلن ترفتالات آسیایی نسبت به هفته گذشته با رشد همراه بود.

به گزارش «پتروتحلیل»، در روز چهارشنبه، پلی اتیلن ترفتالات FOB آسیای شمال‌شرق 11 دلار نسبت به هفته گذشته بالا رفت و به 1،030 دلار در هر تن رسید. همچنین پلی اتیلن ترفتالات FOB آسیای جنوب‌شرقی نیز 8 دلار در هر تن افزایش داشت و به 1،055 دلار در هر تن رسید.

به گزارش منابع مختلف، در پی ایجاد نگرانی در خصوص عوارض ضددامپینگ، سطح تقاضا افزایش داشت. قیمت‌های مطرح‌شده از مرز 1،050 دلار بالاتر بودند. ژاپن در ماه سپتامبر برای پلی اتیلن ترفتالات وارداتی از چین به صورت موقتی عوارض ضددامپینگ تعیین کرد و انتظار می‌رود این عوارض تا 4 ماه اعمال شود.

تمدید شدن یا نشدن این قانون هنوز مشخص نیست. معامله‌کنندگان اظهار داشته‌اند چند تولیدکننده‌ی بزرگ پلی اتیلن ترفتالات در آمریکا دادخواستی قانونی را برای اعمال عوارض ضددامپینگ بر محموله‌های پلی اتیلن ترفتالات دیگر تولیدکنندگان آسیایی همچون تایوان به دادگاه ارائه کرده‌اند. گزارش شده است بازار پلی اتیلن ترفتالات هند پیش از تعطیلات آتی از رونق خوبی برخوردار است.

 

ارسال نظر