کد خبر : 40470

در پی فشار مضاعف به قیمت‌ها؛

نقدینگی بازار تولوئن و زایلین مخلوط آمریکا بسیار کم می‌شود

قیمت‌های آروماتیک‌های بازار آمریکا همچنان زیر فشار باقی می‌مانند چراکه سطح تقاضا از سوی واحدهای اختلاط بنزین و همچنین واحدهای تولیدی صنایع شیمیایی همچنان پایین بوده است

نقدینگی بازار تولوئن و زایلین مخلوط آمریکا بسیار کم می‌شود

پتروتحلیل- میزان نقدینگی در بازار آروماتیک‌های آمریکا در هفته‌های اخیر بسیار کاهش یافته است چراکه قیمت‌های تولوئن و زایلین مخلوط در پی تقاضای محدود با فشار روبه‌رو شده‌اند.

به گزارش «پتروتحلیل»، از آخرین هفته‌ی سپتامبر، تنها یک مورد معامله‌ی گرید تولوئن نیتراسیون در روز 5 اکتبر انجام شده است و نقدینگی مشابهی نیز در بازار زایلین میکس وجود داشته و آخرین معامله‌ در این بازار در روز 26 سپتامبر صورت گرفته‌ است.

فعالیت‌ها اندکی بعد از شروع طوفان هاروی در ماه آگوست رشد داشت، اما از اواسط ماه سپتامبر بخش زیادی از فعالیت‌های تبادلاتیِ گزارش‌شده از طریق مناقصه‌های تولوئن گرید تجاری انجام گرفته است.

فروشندگان در روز پنج‌شنبه در بازار آروماتیک‌های آمریکا حاضر نبودند و پیشنهادهای خرید برای تولوئن موعد اکتبر، آخرین بار در نرخ 230 سنت در هر گالون (FOB خلیج ایالات متحده) و پیشنهادهای خرید زایلین مخلوط موعد اکتبر آخرین بار 235 سنت در هر گالون (FOB خلیج ایالات متحده) گزارش شدند.

در روز یکم سپتامبر، محموله‌های تولوئن و زایلین میکس موعد ماه آتی به ترتیب در نرخ 251 سنت در هر گالون و253 سنت در هر گالون (FOB خلیج ایالات متحده) قیمت‌گذاری شدند.

قیمت‌های آروماتیک‌های بازار آمریکا همچنان زیر فشار باقی می‌مانند چراکه سطح تقاضا از سوی واحدهای اختلاط بنزین و همچنین واحدهای تولیدی صنایع شیمیایی همچنان پایین بوده است.

از زمان آغاز طوفان هاروی، ارزش مخلوط تولوئن حدوداً 121 سنت کاهش پیدا کرده است؛ این محصول در پایان وقت کاری بازار روز یکشنبه در حوالی 214/50 سنت در هر گالون قیمت‌گذاری شد.

همچنین بر اساس اطلاعات سایت S&P Global Platts، فاصله قیمتی بین مخلوط و ریفورمیت این محصول کم‌تر شده است و از حدود 160 سنت در اوایل ماه سپتامبر به حدود 22/50 سنت در روز یکشنبه رسیده است.

به گزارش منابع مختلف، انتظاری برای بهبود تقاضا وجود نداشته است چراکه تولیدکنندگان بنزین توجه خود را معطوف به بنزین گرید زمستانی کرده و قصد دارند برای تنظیم فشار RVP و اکتان از بوتان استفاده کنند.

همچنین در پی تداوم حضور مارجین‌های ضعیف، تقاضا از سوی واحدهای تولیدی شیمیایی که از تولوئن به عنوان خوراک استفاده می‌کنند پایین بوده است.

انتظار نمی‌رود در آینده‌ی نزدیک قیمت‌های بَنزَن بهبود یابند چراکه قیمت‌های مونومر استایرن صنایع پایین‌دستی به علت تقاضای پایین در آسیا و اروپا همچنان پایین می‌ماند.

 

ارسال نظر