کد خبر : 23317

خلاصه بازارهای نفتی و پتروشیمیایی در آسیا

oil4

پتروتحلیل- به گزارش «پتروتحلیل» و به نقل از آی سی آی اِس خلاصه بازارهای نفت و مواد پتروشیمی تا پایان روز دوشنبه ۲۱ سپتامبر در آسیا به شرح زیر است:

نفت خام: نفت خام وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل در ماه اکتبر با ۰/۶۸ دلار افزایش ۴۵/۳۶ دلار در هر بشکه و برنت برای تحویل در ماه نوامبر با ۰/۶۶ دلار افزایش ۴۸/۱۳ دلار در هر بشکه رقم خورد. قیمت های نفت خام پس از منتشر شدن اطلاعات در مورد کاهش فعالیت های حفاری در ایالات متحده نسبت به روز قبلی معاملات در بعد از ظهر دوشنبه، افزایش یافت.

نفتا: نفتا با ۷/۷۵ تا ۸/۷۵ دلار افزایش ۴۴۴/۵۰ تا ۴۴۶/۵۰ دلار در ژاپن به صورت CFR معامله شد. همچنین قراردادی نیز برای تحویل در نیمه اول نوامبر با رقم ۴۴۵/۵۰ دلار در هر تن به صورت CFR منعقد شد.

بنزن: بنزن کره ای به صورت FOB با افزایش ۱ دلاری در رقم بالای بازۀ قیمتی ۵۶۶ تا ۵۷۶ دلار در هر تن مبادله شد. شنیده شده است که در اواخر بعد از ظهر قراردادی با قیمت ۵۷۰ دلار در هر تن برای تحویل در ماه اکتبر منعقد شده است. همچین گفته شده که پیشنهادها برای فروش بنزن کره ای به صورت FOB برای تحویل در ماه دسامبر ۵۸۱ تا ۵۸۵ دلار در هر تن بوده است.

تولوئن: قیمت تولوئن کره به صورت FOB با افزایش ۵ دلاری به ۶۱۵ تا ۶۳۲ دلار رسید. پیشنهادهای خریداران تولوئن کره به صورت FOB برای تحویل در نوامبر بین ۶۰۵ تا ۶۱۵ دلار و پیشنهادهای فروشندگان ۶۲۰ تا ۶۲۵ دلار در هر تن بود. پیشنهادهای خریداران برای همین محصول با شرایط یکسان فروش برای تحویل در ماه دسامبر ۶۰۵ دلار در هر تن و پیشنهادهای فروشندگان ۶۲۰ دلار در هر تن بود.

اتیلن: اتیلن آسیای شمال شرقی به صورت CFR بدون تغییر بین ۸۵۰ تا ۸۸۰ دلار در هر تن باقی ماند. به سبب فرا رسیدن تعطیلات بحث بر سر قیمت ها در بازار صادراتی و کلیدیِ ژاپن اندک بود. ایده های خریداران برای پیشنهادهای خرید اتیلن آسیای شمال شرقی به صورت CFR برای تحویل در ماه اکتبر بدون تغییر روی رقم ۸۵۰ و کمی بالاتر از آن است.

پروپیلن: پروپیلن آسیای شمال شرقی به صورت CFR با کاهش ۵ دلاری در رقم بالای بازۀ قیمتی ۶۲۰ تا ۶۴۰ دلار معامله شد. ایده های خریداران برای پیشنهادهای خرید پروپیلن آسیای شمال شرقی به صورت CFR برای تحویل در ماه اکتبر ۶۰۰ تا ۶۲۰ دلار در هر تن بود.

منومر استایرن: قیمت این محصول در بازار چین به صورت CFR بدون تغییر بین ۹۲۰ تا ۹۳۰ دلار در هر تن باقی ماند. قیمت های منومر استایرن در آسیا در میان معاملات بی سر و صدا بدون تغییر بود. شنیده شده پیشنهادهای خریداران برای مونومر استایرن چین به صورت CFR برای تحویل در ماه نوامبر ۹۱۰ تا ۹۲۰ دلار در هر تن بوده است. همچنین شنیده شده پیشنهادهای خریداران برای استایرن منومر کره به صورت FOB برای تحویل در ماه اکتبر ۹۰۵ دلار در هر تن و برای تحویل در ماه نوامبر ۸۹۵ دلار در هر تن بوده است.

ارسال نظر