کد خبر : 40453

اولویت سرمایه گذاری در هند برای شرکت آرامکو

آرامکو یک شریک مهم برای پالایشگاه های هند است و پتانسیل زیادی برای توسعه این مشارکت به سطوح بالاتر وجود دارد. به طوری که این مشارکت می تواند از تأمین نفت خام، محصولات پالایشی و ال پی جی به فضاهای جدید تحقیق، توسعه، مهندسی و فناوری تعمیم داده شود

اولویت سرمایه گذاری در هند برای شرکت آرامکو

پتروتحلیل- به گفته شرکت آرامکو در روز یکشنبه، هند اولویت سرمایه گذاری از نظر این شرکت محسوب می شود و همچنین اعلام نمود که آرامکو علاقمند است نقش بیشتری در زمینه نفت خام و ال پی جی به منظور تأمین مازاد تقاضای پیش بینی شده این کشور ایفا کند.

مدیرعامل این شرکت در افتتاحیه دفتر جدید آرامکو در حومه شهر دهلی نو عنوان نمود: " امروزه هند برای ما یک اولویت سرمایه گذاری است." وی اضافه کرد: "ما به عنوان یک تأمین کننده مورد اطمینان نفت و ال پی جی برای دهه های متوالی، متعهد به تأمین نیازهای بیشتر هند در آینده می شویم." به گفته وزیر توسعه نفت ومهارت هند، Dharmendra Pradhan، که در این افتتاحیه حضور داشت، پی ریزی حضور مستحکم تر آرامکو در هند به توسعه روابط با عربستان سعودی کمک خواهد نمود. 
به گفته این مقام هند، آرامکو یک شریک مهم برای پالایشگاه های هند است و پتانسیل زیادی برای توسعه این مشارکت به سطوح بالاتر وجود دارد. به طوری که این مشارکت می تواند از تأمین نفت خام، محصولات پالایشی و ال پی جی به فضاهای جدید تحقیق، توسعه، مهندسی و فناوری تعمیم داده شود. پس از عراق، عربستان بزرگترین تأمین کننده نفت خام هند است و حدود ۱۹درصد از نفت خام و ۲۹ درصد از ال پی جی هند را تأمین می کند.

سال گذشته مصرف نفت هند بیش از ۸ درصد رشد داشت که در مقایسه با رشد جهانی ۱/۵ درصد، قابل توجه است و هند را به سومین مصرف کننده بزرگ نفت دنیا تبدیل نموده است. انتظار می رود که این رشد همچنان ادامه یابد و بر اساس تحلیل های پلاتس، سه سال پس از ۲۰۱۷ نرخ رشد هند از نرخ رشد چین فراتر خواهد رفت. تا سال ۲۰۴۰، تقاضای هند احتمالاً دو برابر شده و به ۱۰ میلیون بشکه در روز بالغ می شود و این درحالیست که تقاضای گاز هند بیش از سه برابر می شود.

وی اظهار داشت، این دلیل متقاعد کننده ای برای گسترش روابط بین کشوری با سریعترین نرخ رشد مصرف انرژی در دنیا با بزرگترین، کم هزینه ترین و قابل اعتماد ترین عرضه کننده نفت دنیا است. 
به گفته مدیرعامل آرامکو، با توجه به اینکه حجم بالایی از فرصت‌های تجاری جدید در انتظارند تا به واسطه هم افزایی بالقوه بین مؤسسات هندی و شرکت آرامکو راه اندازی گردند، دفتر هند آرامکو ارتباطات استراتژیک حیاتی را بین دفتر اصلی آرامکو در ظهران و دهلی نو فراهم خواهد آورد. به گفته این شرکت، آرامکوی هند همچنین قصد دارد خدماتی را برای بخش نفت شامل مهندسی، عملیات IT و امنیتی معرفی کند.

ارسال نظر