کد خبر : 40427

در پی ضعف بازار؛

قیمت های پیشنهادی استایرین آسیایی برای ماه نوامبر کاهش یافت

قیمت‌های اکریلونیتریل-بوتادین-استایرن (ABS) نیز روند مشابهی را دنبال کرد و نسبت به هفته گذشته 60 دلار تقلیل یافت و در روز چهارشنبه معادل 1،980 دلار در هر تن (CFR چین) قیمت‌گذاری شد

قیمت های پیشنهادی استایرین آسیایی برای ماه نوامبر کاهش یافت

پتروتحلیل- قیمت‌های چهارشنبه‌ی مونومر استایرن آسیایی روند نزولی بازار داخلی چین را دنبال کرد و نسبت به روز گذشته با 22 دلار کاهش همراه بود تا در نرخ 1،290 دلار در هر تن (FOB کره) و 1،317 دلار در هر تن (CFR چین) قیمت‌گذاری شود.

به گزارش «پتروتحلیل»، روند کاهشی تقاضا در بازار صنایع پایین‌دستی و همچنین بهبود روند عرضه موجب شد قیمت‌های داخلی بازار چین پایین آیند و موجودی انبارها با افزایش همراه باشد.

گزارش شده است موجودی استایرن در انبارهای شرق چین نسبت به هفته گذشته 12/9 درصد افزایش داشته و به 38،500 تن رسیده است. با ضعیف شدن جو بازار، قیمت‌های پیشنهادی برای تحویل ماه نوامبر در روز چهارشنبه با کاهش همراه شد. در روز چهارشنبه پیشنهادهای فروش برای ماه نوامبر در نرخ 1،307 دلار در هر تن (CFR چین) ارائه و یک پیشنهاد خرید هم در نرخ 1،280 دلار در هر تن (CFR چین) در ساعت 4:30 بعد از ظهر به وقت سنگاپور مطرح شد.

بنا بر معامله‌ی انجام شده در روز چهارشنبه، قیمت‌های تحویل فوری در داخل چین 140 یوان نسبت به روز گذشته پایین آمد و به 11،500 یوان در هر تن (حدود 1،443 دلار با در نظر گرفتن نرخ برابری ارز) رسید. در بازار روز چهارشنبه صنایع پایین‌دستی، پلی استایرنِ مناسب کاربردهای عمومی نسبت به هفته گذشته 60 دلار کاهش داشت و به 1،420 دلار در هر تن رسید، چراکه تولیدکنندگان در پی سقوط قیمت‌های خوراک مونومر استایرن در هفته جاری، قیمت‌های پیشنهادی خود را پایین آوردند.

قیمت‌های اکریلونیتریل-بوتادین-استایرن (ABS) نیز روند مشابهی را دنبال کرد و نسبت به هفته گذشته 60 دلار تقلیل یافت و در روز چهارشنبه معادل 1،980 دلار در هر تن (CFR چین) قیمت‌گذاری شد. قیمت‌های مونومر استایرن نسبت به چهارشنبه‌ی گذشته 54 دلار در هر تن پایین آمد. در بازار صنایع بالا‌دستی نیز قیمت خوراک بَنزَن نسبت به روز گذشته 1/50 دلار بالا رفت و در روز چهارشنبه 749/50دلار در هر تن (FOB کره) قیمت‌گذاری شد.

ارسال نظر