کد خبر : 40349

افزایش سنگین قیمت ها در بازار؛

قیمت پلی استایرن چین در آستانه رسیدن به هفتمین رکورد در ماه

پیش بینی می‌شود عمدتاً به دلیل رشد قیمت‌ها در بازار صنایع بالادستی و همچنین تقاضای مناسب، قیمت‌های پلی استایرن روند افزایشی خود را حفظ کنند

قیمت پلی استایرن چین در آستانه رسیدن به هفتمین رکورد در ماه

پتروتحلیل-به دنبال افزایش قیمت‌های استایرن و اتیلن و کمبود عرضه در دوره‌ی پس از طوفان هاروی و همچنین به علت وجود تقاضای مناسب در داخل کشور، بازار پلی استایرن وارداتی در چین شاهد افزایش‌های سنگینی در طول این هفته بود.

به گزارش «پتروتحلیل»، قیمت‌های وارداتی به بالاترین سطح خود از نیمه‌ی دوم ماه فوریه رسیدند.

در بازار داخلی، محدودۀ قیمت‌ها برای پلی استایرن معمولی معادل 1490 تا 1520 دلار در هر تن و معادل 1590 تا 1650 دلار در هر تن برای پلی استایرن مقاوم، همگی CIF چین، نقد و با شرایط فروش یکسان، گزارش شده‌اند. در مقایسه‌ی هفتگی، بازه‌ی قیمت‌های GPPS شاهد افزایش‌های 20 تا 170 دلاری و بازه‌ی قیمت‌های پلی استایرن مقاوم نیز شاهد افزایش‌های 80 تا 110 دلاری در هر تن بوده‌اند. چند تولیدکننده تایوانی نیز به صورت هفتگی در نرخ‌های پلی استایرن خودافزایش‌های 40 تا 50 دلاری در هر تن داده‌اند و تولیدکننده‌ای در کره‌ی جنوبی نیز قیمت‌های پلی استایرن مقاوم ماه اکتبر خود را نسبت به آخرین قیمت ارائه شده 200 دلار افزایش داد.

منبعی نزدیک به تولیدکننده‌ تایوانی اظهار داشت: «طوفان هاروی تاثیر قابل توجهی روی بازار آسیا گذاشته است چراکه آمریکا یکی از عرضه‌کنندگان مهم استایرن در این منطقه است. بنابراین، عقیده داریم با توجه به مسائل مربوط به عرضه، قیمت‌ها در ماه سپتامبر روندی ثابت تا افزایشی خواهند داشت.»

در داخل چین، قیمت‌های پلی استایرن معمولی و پلی استایرن مقاوم به ترتیب شاهد افزایش‌های هفتگی حدوداً 110 تا 115 و 60 تا 116 دلاری در هر تن بوده است. منبعی نزدیک به یک تولیدکننده‌ی چینی بیان داشت: «چین به واردات استایرن وابسته است و به این دلیل، مشکلات مربوط به عرضه اتیلن پس از طوفان هاروی روی تولید استایرن نیز تاثیر خواهد گذاشت. فکر می‌کنیم، رشد قیمت‌ها در ماه‌های سپتامبر تا اکتبر نیز ادامه خواهد داشت.»

پیش بینی می‌شود عمدتاً به دلیل رشد قیمت‌ها در بازار صنایع بالادستی و همچنین تقاضای مناسب، قیمت‌های پلی استایرن روند افزایشی خود را حفظ کنند. اگرچه کاهش‌های مختصر در قیمت‌های استایرن در پایان هفته باعث شد برخی معامله‌کنندگان منتظر اصلاح قیمت‌ها شوند، اما احتمال می‌رود تا زمان برطرف شدن مشکلات در آمریکا، این قیمت‌ها همچنان بالا بمانند.

 

ارسال نظر