کد خبر : 40250

تقویت بازار پلی اتیلن در چین

تقاضای بهتری در نیمه دوم سال با توجه به شروع فصل کشاورزی در بازار پلی اتیلن ها رقم خواهد خورد

تقویت بازار پلی اتیلن در چین

پتروتحلیل-در چین، روند تقویت کننده پلی اتیلن با توجه به افزایش هزینه ها، آینده بهتر و سطوح پایین عرضه برای چهارمین هفته متوالی حفظ شد.

به گزارش «پتروتحلیل»، داده ها نشان می دهد، قیمت های وارداتی براساس میانگین هفتگی و همچنین نظرات فروشندگان در سه ماهه سوم نشان از بهبود تقاضا دارد.

محدوده کلی قیمت برای پلی اتیلن وارداتی تا 30 دلار افزایش یافته و به 1130 تا 1210 دلار در هر تن برای پلی اتیلن سبک و 1100 دلار در هر تن برای پلی اتیلن سبک خطی و 1110 تا 1150 دلار در هر تن برای پلی اتیلن سنگین فیلم به صورت سی آی اف به صورت نقدی رسیده است. این در حالی است که تقاضای تولیدکنندگان برای فیلم های کشاورزی در فصل آتی افزایش خواهد یافت. همچنین معامله گران معتقدند؛ بازار آتی همچنان روندی صعودی دارد.

نماینده یک تولیدکننده در عربستان گزارش داد که این تولیدکننده پیشنهادات خود در ماه اوت را افزایش داده است، این تولیدکننده قیمت پلی اتیلن سبک را 30 دلار در هرتن، پلی اتیلن سنگین را 10 دلار و پلی اتیلن سبک خطی را 60 دلار در هر تن نسبت به ماه ژوئیه افزایش داد. افزایش قیمت در این مدت کوتاه سبب احتیاط خریداران شده است.

این در حالی است که تقاضای بهتری در نیمه دوم سال با توجه به شروع فصل کشاورزی رقم خواهد خورد.

در بازار محلی قیمت برای پلی اتیلن سبک خطی و پلی اتیلن سنگین 10 تا 20 دلار در هر تن افزایش یافت، در حالی که پلی اتیلن سبک در مقایسه با هفته گذشته افزایش بیشتری داشته است.

معاملات آتی پلی اتیلن سبک خطی در بورس کالای دالیان چین نیز با افزایش روبه رو شده است و از این رو احتمال افزایش بیشتر قیمت ها وجود دارد، یک فروشنده گفت: اشتهای خرید تقویت شده است و احتمالا روند بازار صعودی خواهد بود.

بازیکنان پلی اتیلن می گویند: در کوتاه مدت هنوز احتمال رکود به دلیل راه اندازی ظرفیت های جدید در سراسر جهان به ویژه چین، ایالات متحده و هند وجود دارد.

ارسال نظر