کد خبر : 40164

سهم قطر در میادین مشترک گازی ۳۰ درصد و سهم ما ۱ درصد است؛

زمین گیری 50 تا 60 پتروشیمی

۵۰ تا۶۰ واحد پتروشیمی در کشور به دلیل عدم سرمایه گذاری زمین گیر شده اند که اگر بخواهیم اشتغال ۹۰۰ هزار نفری را ایجاد کنیم باید سرمایه گذاری کلان داشته باشیم

زمین گیری 50 تا 60 پتروشیمی

پتروتحلیل- سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت که ۵۰ تا ۶۰ واحد پتروشیمی در کشور به دلیل عدم سرمایه گذاری زمین گیر شده است.

 اسدالله قره خانی در جریان بررسی قرارداد توتال در جلسه علنی امروز مجلس گفت: روز گذشته وزیر نفت در کمیسیون انرژی به برخی ابهامات و نگرانی ها درباره قرارداد پاسخ داد که از جمله آن بحث رازداری و محرمانگی قرارداد بود.

وی با بیان اینکه طبق این قرارداد تا ۷۰ درصد از توان مشاوره ای شرکت های داخلی استفاده می شود، گفت: طبق این قرارداد انتقال دانش فنی و تکنولوژی لازم و استفاده از حداکثر توان داخلی لحاظ شده است که این موضوع منجر به ایجاد اشتغال خواهد شد.

قره خانی با تاکید بر لزوم نظارت بر اجرای این قرارداد گفت: این کار نیز توسط شورای عالی نظارت انجام می شود.

وی با بیان اینکه سهم قطر در میادین مشترک گازی ۳۰ درصد و سهم ما ۱ درصد است، گفت: این موضوع به دلیل عدم سرمایه گذاری و عدم استفاده از دانش فنی روز است که باعث می شود سهم ما از صادرات از میادین مشترک گاز جهانی به ۱ درصد برسد.

سخنگوی کمیسیون انرژی ادامه داد: قطر روزانه ۴۰۰ هزار بشکه نفت از میادین نفتی مشترک استخراج می کند که سهم ما فقط ۲۵ هزار بشکه است. این در حالی است که در چند روز گذشته در هویزه و عراق از چاه های نفتی شان استخراج داشته و ۵۶۰ هزار بشکه نفت در جزیره مجنون از میدان مشترک استخراج کردند و ما نتوانستیم کاری کنیم.

وی در پایان گفت: ۵۰ تا۶۰ واحد پتروشیمی در کشور به دلیل عدم سرمایه گذاری زمین گیر شده اند که اگر بخواهیم اشتغال ۹۰۰ هزار نفری را ایجاد کنیم باید سرمایه گذاری کلان داشته باشیم.

ارسال نظر