کد خبر : 37210

تامین مالی ۲ طرح پتروشیمی

پتروتحلیل- مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران از تامین مالی ۲ طرح پتروشیمی خبر داد.

علی صالح آبادی مدیرعامل بانک توسعه صادرات در نشستی خبری با اعلام این خبر گفت: این طرح ها حدود ۲٫۵ میلیارد دلار تامین مالی را دارا هستند.

وی افزود: پارسال بزرگترین اعتبار اسنادی صادراتی این بانک به ارزش ۲٫۲ میلیارد یورو برای پتروشیمی بوشهر گشایش یافت که همه منابع آن از محل منابع چین تامین می شود.

به گفته وی، با افتتاح این واحد پتروشیمی در عسلویه در سه سال آینده سالانه سه میلیارد دلار به درآمد صادرات پتروشیمی کشور افزوده می شود.

صالح آبادی با یادآوری اختصاص ۲۲۰ میلیون دلار به پتروشیمی گچساران، گفت: این پروژه نیز ضمن توسعه منطقه، در افزایش صادرات غیرنفتی اثرگذار است.

وی اختصاص ۸۰۰ میلیون دلار از محل منابع صندوق توسعه ملی برای پروژه های توسعه میادین مشترک نفت و گاز را از طرح های این بانک دانست و گفت: از ابتدای امسال ۳۴۲ میلیون دلار از این رقم پرداخت شده است و با پیشرفت کار بقیه مبالغ نیز در اختیار پیمانکاران قرار می گیرد.

وی افزود: ۳۳۴ میلیون دلار برای پروژه توسعه بندرچابهار در نظر گرفته شده است که نخستین ال سی آن به مبلغ ۲۰ میلیون دلار گشایش یافته است و در صورت بهره برداری کامل، ظرفیت این بندر از ۲٫۵ میلیون تن فعلی به هشت میلیون تن افزایش می یابد.

ارسال نظر