کد خبر : 40160

یک معامله گر برزیلی خبر داد؛

محموله های Reliance هندی جایگزین پلی اتیلن ایرانی در چین می شوند

محموله های پلی اتیلن ایران همچنان روندی نزولی دارند و سبب پایین آمدن نرخ بازار شده اند، این در حالی است که ما فکر می کنیم چین در آینده ای نزدیک مقدار قابل توجهی از پلی اتیلن هند را دریافت خواهد کرد. این موضوع در راستای راه اندازی کارخانه جدید Reliance در ماه جولای رخ خواهد داد

محموله های Reliance هندی جایگزین پلی اتیلن ایرانی در چین می شوند

پتروتحلیل- در چین، قیمت های محلی پلی اتیلن طی هفته گذشته شاهد سود ناچیزی بوده است.

به گزارش «پتروتحلیل»، از سوی دیگر بازار واردات نیز با توجه به حضور دائمی کالاهای رقابتی ایران، همچنان ثابت باقی مانده است.

در حال حاضر ظرفیت های موجود در سال جاری با وجود پایان دوره تولید همچنان ادامه دارد.

محدوده کلی قیمت های وارداتی برای پلی اتیلن سبک فیلم 1080 تا 1180 دلار در هر تن و برای پلی اتیلن سبک خطی 1000تا 1070 و برای پلی اتیلن سنگین فیلم نیز 1020 تا 1118 دلار در هر تن سی آی اف و به صورت نقدی گزارش شده که از هفته گذشته تاکنون 10 تا 30 دلار افت داشته است.

این در حالی است که بازیکنان بازار معتقد بودند؛ با وجود پیشنهادات رقابتی برای محموله های ایرانی، بازار تحت فشار بیشتر قرار خواهد گرفت. اما در حال حاضر محموله های برزیل و آمریکا نیز در سطوح قیمتی پایین ظاهر شده اند.

یک معامله گر پلی اتیلن سبک برزیل، قیمت 1080 دلار در هر تن را برای محموله های خود به صورت سی آی اف اعلام کرد، همچنین پلی اتیلن سنگین فیلم هم را با قیمت 1020 تا 1030 دلار در هر تن اعلام کرد. وی گفت: محموله های پلی اتیلن ایران همچنان روندی نزولی دارند و سبب پایین آمدن نرخ بازار شده اند، این در حالی است که ما فکر می کنیم چین در آینده ای نزدیک مقدار قابل توجهی از پلی اتیلن هند را دریافت خواهد کرد. این موضوع در راستای راه اندازی کارخانه جدید Reliance در ماه جولای رخ خواهد داد.

در سه ماهه سوم، فروشندگان آمریکایی احتمالا سعی می کنند تا سهمیه های بزرگتری را به این کشور اختصاص دهند، زیرا منابع در حال رشد هستند.

در همین حال در چین، محدوده کلی قیمت پلی اتیلن محلی در هفته جاری اندکی استوار تر بود. بازیکنان اشاره می کنند که سطح عرضه CNPC و Sinopec نیز زیر 800 هزارتن باقی مانده است. با این حال ممکن است این یک بازاریابی کوتاه مدت باشد. یکی از معامله گران گفت: بازیکنان بازار موضع محتاطانه ای در پیش گرفته اند و ما معتقدیم ممکن است دوباره بازار بازگشت کند.

پایداری اخیر قیمت های داخلی به جهت بازار در آینده بستگی دارد، این در حالی است که واردات همچنان تحت فشار قیمت های خارج از چین باقی مانده است، اما روندی صعودی در بازار محلی می تواند به بهبود بازار واردات کمک کند.

ارسال نظر