کد خبر : 39786

افت ادامه دار قیمت پلی استایرن صادراتی ایران به ترکیه

افت ادامه دار قیمت پلی استایرن صادراتی ایران به ترکیه

پتروتحلیل- در ترکیه، قیمت پلی استایرن از ماه مه با دور جدیدی از کاهش روبه رو شده است.

به گزارش «پتروتحلیل،» یک تولیدکننده کره جنوبی قیمت پلی استایرن را ۶۰ تا ۸۰ دلار در هر تن کمتر از هفته قبل با توجه به کاهش قیمت ها در زنجیره بالا دست اعلام کرد.

جدیدترین قیمت برای پلی استایرن معمولی ۱۳۷۰ دلار در هر تن و برای پلی استایرن مقاوم ۱۴۲۰ دلار در هر تن سی آی اف ترکیه به صورت نقدی گزارش شده است.

در همین حال قیمت پلی استایرن مقاوم مالزی ۱۴۵۰ دلار در هر تن سی آی اف به صورت نقدی گزارش شده که قابل رقابت با پلی استایرن کره ای نیست.

یک منبع تولیدکننده در هندوستان هم قیمت پلی استایرن معمولی را با ۲۰ دلار کاهش ۱۳۶۰ دلار در هر تن و پلی استایرن مقاوم را با ۲۰ تا ۴۰ دلار افت ۱۴۱۰ تا ۱۴۳۰ دلار در هر تن سی ای آف با ۳ درصد عوارض گمرکی و به صورت نقدی اعلام کرد.

در هفته های متوالی قیمت پلی استایرن کاهش داشته و فعالیت های تجاری محتاط بوده است.

منبع ایرانی پلی استایرن هم، پیشنهادات خود را ۳۰ دلار در هر تن کاهش داد. قیمت پلی استایرن معمولی ۱۳۶۰ دلار در هر تن و پلی استایرن مقاوم هم ۱۴۰۰ دلار در هر تن به صورت CPT ترکیه و با ۶٫۵ درصد عوارض اضافی و به صورت نقدی گزارش شده است.

در بازار ترکیه، محدوده کلی قیمت برای پلی استایرن معمولی ۱۷۴۰ تا ۱۸۳۰ دلار در هر تن و برای پلی استایرن مقاوم ۱۸۴۰ تا ۱۹۴۰ دلار در هر تن انبار ترکیه با مالیات بر ارزش افزوده INC و به صورت نقدی گزارش شده که تغییرات جزیی نسبت به هفته قبل داشته است. این در حالی است که عرضه کمتر از هفته گذشته نیست.

برخی از فروشندگان در تلاش هستند تا در طول روند نزولی اخیر اقدام به انباشت کالا کنند؛ چرا که ذخایز آنها رو به اتمام است.

بازار پلی استایرن از شروع ماه مه به دلیل کاهش قیمت استایرن و بوتادین در آسیا روندی نزولی داشته است. همچنین قراردادهای استایرن در ماه مه و در اروپا سقوط قابل توجهی داشته اند. با این حال عمدتا در بازار پلی استایرن در طول ماه مارس تا آوریل بازیگران نیاز به پر کردن ذخایر خود دارند.

ارسال نظر