کد خبر : 39363

تغییر جهت استایرن در سراسر آسیا در ماه مارس تا مه

تغییر جهت استایرن در سراسر آسیا در ماه مارس تا مه

پتروتحلیل- در ترکیه و در هفته جاری، بازار پلی استایرن متاثر از چند عامل روندی کاهشی داشت.

به گزارش «پتروتحلیل»، قیمت های جدید برای ماه مارس از آسیا، افزایش قابل توجه در ماه قبل و همچنین افزایش ایده فروش از اروپا ناشی از قیمت استایرن و بوتادین از دلایل کاهش قیمت پلی استایرن ها به شمار می رود.

به این ترتیب قیمت پلی استایرن معمولی در کره جنوبی به ۱۵۸۰ تا ۱۶۰۰ دلار در هر تن سی آی اف ترکیه به صورت نقدی رسید که ۱۰۰ تا ۱۲۰ دلار افت کرده است. پلی استایرن مقاوم هم ۱۷۳۰ دلار در هر تن داد و ستد شده که ۲۰ دلار کاهش یافته است.

قیمت پلی استایرن معمولی هند هم به ۱۶۰۰ دلار در هر تن و پلی استایرن هم به ۱۶۷۰ دلار در هر تن با ۳ درصد عوارض اضافی رسید.این در حالی است که قیمت پلی استایرن معمولی برای هند زیر ۱۵۵۰ دلار نیز شنیده شده است.

قیمت پلی استایرن معمولی نسبت به پلی استایرن مقاوم با کاهش بیشتری روبه رو شده است. این در حالی است که هنوز هم هزینه های بوتادین بالا است، اما عرضه پلی استایرن معمولی بیشتر است.

قیمت ایران نیز برای پلی استایرن معمولی ۱۵۰۰ تا ۱۵۲۰دلار در هر تن و برای پلی استایرن مقاوم ۱۵۰۰ تا ۱۵۷۰ دلار در هر تن FCA با ۶٫۵ درصد عوارض و به صورت نقدی برای محموله های قبل از نوروز پیشنهاد شده است.

این در حالی است که قیمت پلی استایرن معمولی و مقاوم اروپا در ماه قبل افزایش چشمگیری داشت و به ترتیب به ۱۸۲۲ و ۱۹۰۰ دلار در هر تن سی آی اف رسید.

یک تاجر گفته است، منبع غرب اروپای ما بیش از ۱۰۰ یورو افزایش نرخ استایرن داشته است. با این حال ما صبر می کنیم تا ببینیم که استایرن به سمت پایین حرکت می کند یا نه؟

بازیکنان معتقدند که بازار پلی استایرن به سمت پایین حرکت خواهد کرد، انتظار خریداران و افت قیمت استایرن و بودتاین از اوایل ماه فوریه و کاهش قیمت ها در چین از دلایل از آن عنوان شده است. به این ترتیب قیمت های پایین تر واردات ممکن است در بازار محلی بازتاب سریعی پیدا کند.از سوی دیگر با نزدیک شدن فصل گرما، برخی از معامله گران استدلال می کنند: پلی استایرن در ماه مارس تا مه در سراسر آسیا با کمک تغییر جهت هزینه استایرن، روندی معکوس در جهت کاهش پیش خواهد گرفت.

ارسال نظر