کد خبر : 39264

افزایش تقاضا برای نفت خام شیرین و سنگین آنگولا

پتروتحلیل- با افزایش تقاضا برای نفت خام شیرین و سنگین آنگولا، Sonangol محموله های نفت خام های Dalia و Saturno جهت بارگیری در ماه آوریل را با افزایش قیمت نسبت به ماه قبل به فروش رسانید.

این شرکت نفت خام های Dalia و Saturno را که به ترتیب ۲۰ و ۵۰ سنت پایین تر از نفت خام برنت مدت دار پیشنهاد داده بود را به فروش رسانید. قیمت انواع نفت خام ترش و سنگین آفریقای غربی در طول ۱۲ ماه گذشته به شدت افزایش یافته که عمده آن بدلیل افزایش تقاضا از سوی خریدان چینی بوده است.

دیسکانت نفت خام Dalia نسبت به نفت خام برنت مدت دار در حال حاضر به کمترین میزان خود از سپتامبر سال ۲۰۱۳ میلادی رسیده است و در حدود ۴ دلار به ازاء هر بشکه نسبت به ارزیابی ۱۳ ماه گذشته بالاتر است. باقی ماندن EFS برنت- دبی در زیر ۱/۸۰ دلار به ازاء هر بشکه و ارزان بودن نرخ کرایه حملVLCC منجر به تقویت تقاضا ی چین برای نفت خام ترش و سنگین آفریقای غربی شده است. معامله گران همچنین منتظر اعلام برنامه بارگیری نفت خام های مهم نیجریه همچون Akpo ، Amenam،EA،Ebok، Okwuibome و Yohoهستند که به دلیل عملیات تعمیر نگهداری میدان Antan هیچ محموله‌ای برای بارگیری این نفت‌خام در ماه آوریل وجود ندارد.

طی این معاملات شرکت Exxonmobil محموله نفت خام Qua Iboe جهت بارگیری در ۱۳-۱۴ مارس را ۱/۱۵ دلار به ازاء هر بشکه بالاتر از برنت مدت دار پیشنهاد داده بود که در حدود ۳۵ سنت به ازاء هر بشکه پایین تر از قیمت پیشنهادی این محموله در ماه گذشته است. این شرکت همچنین محموله نفت خام Erha جهت بارگیری طی ۲۶-۲۷ مارس را ۱/۴۰ دلار به ازاء هر بشکه بالاتر از نفت خام برنت مدت دار پیشنها کرد. لیست بارگیری همچنین حاکی از برداشت نفت خام Abo توسط شرکت Eni به مقصد بندر Genoa است.

ارسال نظر