کد خبر : 39063

صعود «پلی استایرن» ادامه دار می شود؟

صعود «پلی استایرن» ادامه دار می شود؟

پتروتحلیل- در چین بازار قیمت پلی استایرن متاثر از افزایش هزینه های بالادست به رشد خود ادامه داد.

به گزارش «پتروتحلیل»، این در حالی است که اکثر معامله گران میز کار خود را با توجه به تعطیلات سال نوی چینی ترک کرده اند.

محدوده کلی قیمت پلی استایرن وارداتی ۱۴۱۰ تا ۱۴۷۰ دلار برای پلی استایرن معمولی و ۱۴۷۰ تا ۱۵۵۰ دلار در هر تن سی آی اف برای پلی استایرن مقاوم به صورت نقدی عنوان شده است.

به این ترتیب قیمت پلی استایرن معمولی ۲۱ دلار در هر تن و پلی استایرن مقاوم ۶۰ دلار در هر تن افزایش داشته است.

یک تولیدکننده تایوانی اعلام کرد: قیمت پلی استایرن معمولی ۵ دلار و قیمت پلی استایرن مقاوم ۵۰ تا ۵۵ دلار نسبت به هفته قبل رشد داشته است. افزایش تقاضا و افزایش هزینه های بالادست دلیل آن عنوان شده است.

این در حالی است که این تولیدکننده تایوانی اعلام کرده که مشتریان ما تا پایان فوریه پوشش داده شده اند. با این حال بازیکنان بازار انتظار دارند خطوط تولید استایرن و بوتادین پس از تعطیلات وارد اورهال شوند.

یک منبع تولیدکننده در جنوب شرقی آسیا گفت: پلی استایرن مقاوم در معاملات ۱۵۵۰ دلار در هر تن سی آی اف به صورت نقدی پیشنهاد شد و در بیشترین قیمت به ۱۶۰۰ دلار در هر تن سی آی اف رسید که هنوز خریداران به آن علاقه ای نشان نداده اند.

با این حال معاملات نشان می دهد که افزایش قیمت نسبت به هفته قبل ۳۰ دلار در هر تن است. در همین حال معامله گران انتظار ندارند که قیمت ها تا قبل از پایان تعطیلات بیش از این افزایش یابد.

در داخل چین هم محدوده کلی قیمت پلی استایرن تا ۸۶ دلار در هر تن رشد کرد، این در حالی است که تعطیلات سبب شده تا فعالیت های تجاری راکد باشد.

در همین حال با وجود مقاومت خریداران، فروشندگان پلی استایرن انتظار دارند پس از تعطیلات با توجه به چشم انداز افزایش هزینه های بالادست و اورهال خطوط تولیدکننده استایرن و بوتادین، قیمت ها جهش یابد.

البته معاملات با توجه به تعطیلات سال نو چینی از ۳۰ ژانویه تا ۳ فوریه به حالت تعلیق درآمده است.

ارسال نظر