کد خبر : 37630

بازار کم رمق پلی استایرن های چینی

بازار کم رمق پلی استایرن های چینی

پتروتحلیل-در چین و در هفته جاری تغییری عمده ای در بازار پلی استایرن گزارش نشده است.

به گزارش «پتروتحلیل»، در بازار واردات پلی استایرن معمولی قیمت ها در محدوده ۱۱۵۰ تا ۱۲۰۰ دلار در هر تن CIF چین گزارش شده است، این در حالی است که در بازه بالایی قیمت ثبات داشت، اما در بازه پایینی قیمت با ۲۰ دلار کاهش روبه رو شد.

در بازار وارداتی پلی استایرن مقاوم هم قیمت به ۱۱۸۰ تا ۱۲۴۰ دلار در هر تن رسید که شرایط مانند پلی استایرن معمولی گزارش شده است.

این در حالی است که بازار آرام است و خریداران احتمالا پس از تعطیلات دوباره به بازار باز خواهند گشت. البته همچنان سطح موجودی در حال افزایش است و از این رو احتمالا پیشنهادات قیمتی کمتر دیده شود. از سوی دیگر احتمالا تقاضا در اکتبر اندک و قیمت ها ثبات داشته باشد.

یک معامله گر در این باره گفت: فعالیت در بازار پلی استایرن خوب نیست و احتمالا بازار آرام باقی بماند. ما پیش بینی می کنیم که مصرف کنندگان نهایی حاضر به ذخیره کردن محصولات با قیمت های پایین نیستند. در همین حال هزینه استایرن با توجه به سطح موجودی بازار حرکت نزولی دارد. البته احتمال می رود پس از تعطیلات در چین فعالیت ها دوباره آغاز شود.

این در حالی است که یک تولیدکننده تایوانی نیز قیمت پلی استایرن مقاوم را در دو هفته گذشته ۲۰ دلار کاهش داد، اما در چین قیمت ها ثابت ماند. به همین دلیل با توجه به اینکه مصرف کنندگان نهایی احتمال می دهند در تقاضا، بهبود عمده ای در اکتبر رخ ندهد در انتظار افت بیشتر قیمت ها هستند. اکثر خریداران محتاط بوده و پیش بینی می کنند قیمت ها با سقوط بیشتری روبه رو شود. همانطور که در در بازار چین پیشنهادات روندی نزولی را به دلیل سطح موجودی بالا و تقاضای ضعیف طی می کند.

بازیکنان بازار پلی استایرن انتظار دارند پس از تعطیلات نیز در میان سطح موجودی بالا، تقاضا ضعیف دنبال شود و هزینه های استایرن روندی نزولی داشته باشد.

ارسال نظر