کد خبر : 36535

توضیحات «شپترو» در خصوص پیش‌بینی سال مالی ۹۵

پتروتحلیل-مدیرعامل شرکت پتروشیمی آبادان طی نامه‌ای به اداره نظارت بر ناشران بورسی در خصوص پیش‌بینی سود هر سهم شرکت در سال مالی منتهی به ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ توضیح داد.

مدیر عامل شرکت پتروشیمی آبادان طی نامه‌ای به اداره نظارت بر ناشران بورسی در خصوص پیش‌بینی سود هر سهم شرکت در سال مالی منتهی به ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ توضیح داد.

مسعود جبرائیلی، مدیرعامل "شپترو"، پیش بینی سود در سال مالی ذکر شده علیرغم محاسبه زیان عملکرد سه ماهه، را در موارد زیر عنوان کرد:

۱- در طی عملکرد سه ماهه نخست حدود ۷۰۰۰ تن محصولات براساس قیمت‌های سال پیش تعهد شده بود که با نرخ‌های پایین تحویل مشتریان شد و به علت تاخیر در تحویل محصول به مشتری نیز جریمه آن به صورت محصول تحویل مشتری شد و با توجه به قیمت تمام شده سال جدید زیان در سه ماه اول محاسبه می‌شود.

۲- فروش های انجام شده در سال ۹۵ از طریق بورس کالا بدون سطح رقابتی قیمت در بورس کالا عرضه و به فروش رفته که این فروش‌ها در سه ماهه دوم و سوم تحویل مشتری می‌شود.

۳- برنامه خرید مواد اولیه با توافقات انجام شده با تامین کنندگان داخلی برای دوره های سه ماهه طبق بودجه ۱۳۹۵ انجام شده است.

۴- با توجه به اقدام رفع مشکلات فنی در شش ماه نخست ۱۳۹۵، از شش ماه دوم تولید محقق و شرکت به سودآوری برنامه‌ریزی شده طبق بودجه ۱۳۹۵ خواهد رسید.

ارسال نظر