کد خبر : 34462

مذاکره یک شرکت آمریکایی با پتروشیمی آبادان

مدیرعامل مجتمع پتروشیمی آبادان از درخواست یک شرکت آمریکایی از طریق شعبه اروپایی خود برای خرید محصولات پتروشیمی ایران خبر داد.

مسعود جبراییلی با اشاره به این که یک شرکت آمریکایی فعال در زمینه تامین مواد پتروشیمی، از طریق شعبه اروپایی خود خواستار خرید محصولات ایران شده و مذاکره هایی را انجام داده است، اظهار کرد: تا پایان به نتیجه رسیدن مذاکره ها نمی توان نام این شرکت آمریکایی را اعلام کرد.

مدیرعامل مجتمع پتروشیمی آبادان با بیان این که درخواست این شرکت آمریکایی در زمینه محصولات «پی وی سی» بوده است، ادامه داد: قرار است که مذاکره جدی با این شرکت به زودی انجام شود.

وی با اشاره به این که پس از اجرایی شدن برجام و رفع تحریمها، موانع همکاری و مشارکت با شرکتهای معتبر برطرف و با هیئتهای متعدد خارجی مذاکره هایی انجام شده است، افزود: گفتگو با بسیاری از شرکتهای اروپایی و آسیایی در زمینه صادرات محصولات، تامین فاینانس و منابع مالی و جذب فناوری از جمله این مذاکرات بوده است.

مدیرعامل مجتمع پتروشیمی آبادان ادامه داد: شرکتهای اسپانیایی، ایتالیایی و هندی برای خرید محصولات درخواستهایی را مطرح کرده اند.

جبراییلی با تاکید بر لزوم روزآمد کردن فناوریها، تصریح کرد: رقابت شدیدی در منطقه برای فروش محصولات پتروشیمی وجود دارد و شرکتهای ایرانی برای موفقیت در این رقابت باید فناوریهای خود را بروز کنند.

به گزارش ایرنا، وی اظهار کرد: همچنین مذاکراتی نیز با شرکتهای آلمانی، ایتالیایی و اسپانیایی برای جذب سرمایه گذاری انجام شده که در صورت رفع موانع، سال آینده میلادی اجرایی خواهد شد.

ارسال نظر