کد خبر : 36459

۲ دلیل برای آتش سوزی «بیستون»

پتروتحلیل- مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی دلیل آتش سوزی پتروشیمی بیستون را الکتریسیته ساکن داخل مخزن اعلام کرد.

به گزارش «پتروتحلیل»، علی محمد بساق زاده گفت: مخزن لایت اند (LIGHT END) پتروشیمی بیستون جمعه هشتم مرداد به دلیل الکتریسیته ساکن داخل مخزن دچار حریق شد.

وی با اشاره به اینکه هفته گذشته تعمیرات این مخزن به پایان رسید، افزود: اکنون برای امنیت بیشتر مجتمع سایر مخازن اطراف مخزن آسیب دیده سردسازی شده و خطری مجتمع را تهدید نمی کند.

این در حالی است که پیش تر فرماندار کرمانشاه دلیل آتش سوزی بیستون را اختلال در برق عنوان کرده بود.

با این حال مدیرعامل مجتمع پتروشیمی بیستون با اشاره به در جریان بودن تولید در این مجتمع پس از اطفای حریق گفت: تولید الکیل بنزن خطی (LAB) پس از توقف چندساعته، دوباره در جریان است. محمدرضا کرم با اشاره به اطفای حریق در مجتمع پتروشیمی بیستون، اظهارکرد: خوشبختانه حادثه آتش سوزی در یکی از مخازن پتروشیمی بیستون خسارت جانی نداشت و تاثیری در روند تولید این مجتمع ایجاد نکرده است. وی افزود: بخشی از تولید محصول نهایی این مجتمع (الکیل بنزن خطی) را که امروز پس از حادثه آتش سوزی چند ساعت متوقف کرده بودیم، پس از اطفای حریق، دوباره ازسر گرفتیم و هم اکنون تولید آن در جریان است. وی، حضور مرضیه شاهدایی، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی را در محل حادثه، در روند اطفا و کنترل حریق در این مخزن موثر دانست و گفت: توصیه های وی برای ما بسیار موثر بود.

ارسال نظر