کد خبر : 8831

بررسی واگذاری پتروشیمی بیستون در کمیسیون اصل نود

رئیس کمیسیون اصل نود گفت: پس از پایان بررسی‌ها مشخص خواهد شد آیا تشریفات واگذاری پتروشیمی بیستون رعایت شده و صلاحیت و اهلیت خریداران آن احراز گردیده است یا خیر. به گزارش شانا، روند واگذاری‌های پتروشیمی در دولت دهم این روزها مورد انتقاد برخی از نمایندگان مجلس نهم است در این خصوص رئیس کمیسیون صنایع مجلس معتقد است اصل ۴۴ در روند واگذاری‌های پتروشیمی به خوبی اجرا نشده و همین امر انتقاداتی را به این روند وارد کرده است.

محمد علی پور مختار، رئیس کمیسیون اصل نود مجلس نیز در گفت و گو با خانه ملت، با بیان اینکه بر اساس گزارش وزیر دادگستری و وزیر اقتصاد دولت قبل تشریفات واگذاری پتروشیمی بیستون قانونی بوده است، گفت: پس از پایان بررسی‌ها مشخص خواهد شد آیا تشریفات واگذاری پتروشیمی بیستون رعایت شده و صلاحیت و اهلیت خریداران آن احراز گردیده است یا خیر.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی افزود: از سازمان خصوصی سازی درخواست کرده‌ایم تا گزارشی را در این خصوص به کمیسیون ارائه کنند. وی در ادامه درباره آخرین وضعیت پرونده طلب نفتی وزارت نفت گفت: پول در حساب بابک زنجانی است و گزارشی مبنی بر اینکه پولی در حساب نیست نرسیده است.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس با بیان اینکه یک نامه از سوی بابک زنجانی و وزارت نفت به کمیسیون اصل نود آمده است که در آن وی توضیحاتی را در خصوص نحوه کار و فعالیت‌هایش با وزارت نفت داده که البته این توضیحات ناقص است، افزود: در حال حاضر منتظریم بابک زنجانی آخرین مستندات را ارائه کند.

ارسال نظر