کد خبر : 36454

صعود دسته جمعی پالایشی ها

پتروتحلیل- در پایان آخرین روز معاملاتی این هفته شاخص کل بورس با افزایش ۷۲۴ واحدی از مرز ۷۶ هزار عبور کرد و به رقم ۷۶ هزار و ۲۲۵ واحد رسید. همچنین در بازار فرابورس آیفکس نیز ۳ واحد رشد کرد و ۷۹۹ واحد شد.

به گزارش «پتروتحلیل»، امروز بازار سرمایه در پی تغییر رئیس سازمان بورس حال و هوای مثبتی داشت به طوری که سهام گروه پالایشی در ادامه روند مثبت روز گذشته باز هم با اقبال سرمایه گذاران مواجه شد. بر این اساس، نمادهای شبریز، شاوان و شراز که با افزایش تقاضا همراه شدند با صف خرید پایدار ۵ درصد رشد کردند. پالایش نفت تهران با حجم معاملات بیش از ۱۹ میلیون سهم ۳٫۷ درصد رشد کرد و بیشترین تاثیر مثبت را بر بازار فرابورس برجا گذاشت.

بیشترین حجم و ارزش معاملات را پالایش نفت بندرعباس رقم زد که با معامله ۳۵ میلیون سهم ۴٫۲ درصد رشد کرد. همچنین شپنا نیز مثبت بود اما معاملات کم رمقی را به نمایش گذاشت. در گروه شیمیایی، "پترول" بعد از پشت سرگذاشتن ۲ روز منفی امروز تحرکات مثبتی داشت و با رشد ۴٫۲ درصد به قیمت ۱۴۶ تومان رسید. نمادهای وپترو، تاپیکو و پارسان نیز با افزایش قیمت مواجه شدند. در معاملات امروز نماد شخارک آماده بازگشایی شد اما قیمت نخورد.

ارسال نظر