کد خبر : 33713

بنزن گران و سودکاستیک ارزان شد

بنزن گران و سودکاستیک ارزان شد

پتروتحلیل- مقایسه قیمت پایه محصولات شیمیایی نشان می دهد که بنزن، SBR ها، آروماتیک سنگین، منواتیلن گلایکول و استایرن مونومر بیشترین افزایش قیمت را نسبت به دو هفته گذشته داشتند.

به گزارش «پتروتحلیل»، بنزن ۹٫۷ درصد نسبت به دو هفته گذشته رشد قیمت داشته، به این ترتیب قیمت این کالا از رقم یک هزار و ۵۹۹ تومان به یک هزار و ۷۵۳ تومان رسیده است.

همچنین SBR ها هم پس از افت قیمتی طولانی مدت در ماههای اخیر، بالاخره روندی افزایشی یافتند، به طوری که گرید ۱۷۱۲، ۹٫۴ درصد و گرید ۱۵۰۲، ۷ درصد نسبت به دو هفته گذشته گران شدند.

آروماتیک سنگین هم ۱۳۵ تومان، منواتیلن گلایکول ۱۶۲ تومان و استایرن مونومر هم ۲۵۶ تومان نسبت به دو هفته قبل رشد قیمت داشتند.

در همین حال متانول هم با ۱۵ تومان افزایش قیمت نسبت به دو هفته گذشته روبه رو شد، اوره پریل ۱۷ تومان و اوره گرانول هم ۸ تومان افزایش قیمت داشتند.

کمترین افزایش قیمت نیز نسبت به دو هفته قبل متعلق به نرمال بوتانول با ۱ درصد رشد بوده است.

منومر وینیل استات نیز با توجه به اینکه هر دو ماه یک بار قیمت گذاری می شود، در دو هفته پایانی سال همچنان با قیمت ۲ هزار و ۷۸۰تومان عرضه خواهد شد.

با این حال تعداد محدودیاز محصولات شیمیایی نسبت به دو هفته قبل روندی نزولی داشتند، به طوری که محلول آمونیاک و کریستال ملامین ۱ درصد و سودکاستیک نیز ۱٫۳ درصد افت داشتند.

همچنین اسیداستیک و دی اتانول آمین هم نسبت به دو هفته گذشته به ترتیب ۱٫۷ و ۱٫۸ درصد کاهش قیمت داشتند.

sh-12esfand

ارسال نظر