کد خبر : 30302

مقصد نهایی صادرکنندگان پی وی سی؟

مقصد نهایی صادرکنندگان پی وی سی؟

پتروتحلیل- در این هفته قیمت ها در بازار پی وی سی در ترکیه به سبب پایین آمدن تقاضا ثابت ماندند.

به گزارش «پتروتحلیل»، فروشندگان غالباً نسبت به وضعیت تقاضا گله مند بودند با این حال برخی از آنان گزارش داده اند که میزان استعلام خریداران از قیمت ها افزایش یافته است. در بازار واردات، پی وی سی از اروپا به صورت CFR بدون تغییر نسبت به هفته گذشته ۷۹۰ تا ۸۲۰ دلار در هر تن بود.

فروشندگان همچنان گزارش می دهند که پیشنهادهای خرید بالایی بین ۷۷۰ تا ۷۸۰ دلار در هر تن از مشتری هایشان دریافت می کنند، اما یکی از خریداران ادعا می کند که پیشنهاد فروش ۷۸۰ دلاری دریافت کرده است. با این حال در شرایط کنونی منبع دیگری این مسئله را تأیید نکرده است. در این میان پیشنهادی های فروش این محصول از طرف شرکت های ایالات متحده به صورت CFR و مشمول ۶/۵ درصد عوارض گمرکی و ۱۸/۸۱ درصد عوارض آنتی دامپینگ با ۱۰ دلار کاهش در بازۀ پایینیِ محدودۀ قیمتی به ۷۴۵ تا ۷۷۰ دلار در هر تن رسیده است.

در همین حال یکی از فروشندگان می گوید: «تقاضا برای پی وی سی ایالات متحده بطور قابل توجهی کاهش یافته است. مشتری های همیشگی ما در حال حاضر به دنبال خرید از اروپا یا منابع دیگر مثل برزیل و آرژانتین هستند.

علیرغم محدودیت در تولید، به سبب تقاضای کم در بازار صادراتی قیمت های فروشندگان در ایالات متحده همانند هفته های گذشته بالا نیست. شرکت های ایالت متحده نتوانستند دیگر بازارها از جمله آسیا و آمریکای جنوبی را تسخیر کنند و یکی از فروشندگان می گوید که آن ها محصولات خود را بجای آمریکای جنوبی به هند می فرستند زیرا در آنجا سود بیشتری عاید آن ها می شود.

در بازار توزیع قیمت های پیشنهادی برای فروش پی وی سی در بازار داخلی ایالات متحده به صورت ex-warehouse غالبا ثابت و در برخی موارد با کاهش ۱۰ دلاری در بازۀ بالاییِ محدودۀ قیمتی بین ۱۰۲۰ تا ۱۰۴۰ دلار در هر تن بوده است. همچنین شنیده شده که پیشنهادهای فروش پایین تر از ۱۰۲۰ دلار در هر تن داده شده اما در حال حاضر قابل تأیید نیستند.

به گزارش «پتروتحلیل»، می توان پیش بینی کرد که بازار پی وی سی روند ثابت و تا حدودی کاهشیِ خود را ادامه دهد. معامله کنندگان غالبا معتقدند که حرکت بعدی ایالات متحده در رابطه با اینکه این روند رو به کاهش ادامه بیابد یا خیر، از اهمیت برخوردار است.

در سطح جهانی نیز پیش بینی می شود که روند قیمت ها ثابت یا رو به کاهش باشد و همچنین پیش بینی های اولیه برای بازار اروپا در ماه نوامبر همین گونه است. در آسیا نیز قیمت های پیشنهادی برای ماه نوامبر شاهد افزایش بود. معامله کنندگان در سرتاسر دنیا گزارش می دهند که تقاضا برای پی وی سی پایین است، اما عرضه در این بازار کافی می باشد. ار این رو افزایش قیمت ها برای این محصول در کوتاه مدت محتمل به نظر نمی رسد و تنها در صورتی ممکن است این امر محقق شود که قیمت های اتیلن در بازارهای اصلی بطور قابل توجهی افرایش بیابد.

ارسال نظر