کد خبر : 30156

تغییر خط تولید پی وی سی ۶۵ در «بندرامام و غدیر»

تغییر خط تولید پی وی سی ۶۵ در «بندرامام و غدیر»

پتروتحلیل- انتشار اخباری مبنی بر تغییر خط تولید گرید ۶۵ در پتروشیمی بندرامام و غدیر، امروز بعداز ظهر سبب شد تا نرخ این کالاها در بازار داخل روندی صعودی در پیش گیرد.

به گزارش «پتروتحلیل»، علاوه بر این اعتصاب کارکنان پتروشیمی اروند نیز سبب شده تا بارگیری محموله های پی وی سی در روزهای اخیر متوقف شود، از این رو بازار پی وی سی با جو روانی ناشی از این اخبار روبه رو است.

جواد ایرانی، کارشناس بازار پی وی سی درباره تغییر خطوط تولید گرید ۶۵ در پتروشیمی بندرامام و غدیر به خبرنگار «پتروتحلیل» گفت: احتمالا آخرین محموله گرید ۶۵ بندرامام و غدیر در هفته جاری در بورس کالا عرضه خواهد شد و از هفته آینده نیز تولید گرید ۶۰ در پتروشیمی بندرامام و گرید ۵۷ در پتروشیمی غدیر آغاز شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: البته بازار داخل همچنان با ضعف مبادلات همراه است، اما انتشار این اخبار و متقاضیان خرد توانستند امروز اندکی بازار را تغییر داده و روند قیمت ها را مثبت کنند.

گرچه قیمت پی وی سی در نشریه آیسیس با ۳۰ دلار کاهش روبه رو شده است، اما اکثر فعالان این حوزه معتقدند؛ افت قیمت های پایه نمی تواند تاثیر به سزایی بر بازار پی وی سی داشته باشد؛ چرا که غدیر و بندرامام به یک باره خط تولید خود را عوض می کنند و از این رو بازار پی وی سی با کاهش عرضه گرید ۶۵ روبه رو خواهد شد.

در همین حال گفته می شود که بندرامام تا ۴۵ روز پی وی سی گرید ۶۰ تولید خواهد کرد و بعد از آن هم گرید ۷۰ با توجه به تقاضای کابل سازها تولید می کند، به این ترتیب بعید به نظر می رسد که تا دی ماه خط تولید ۶۵ در پتروشیمی بندرامام مجددا راه اندازی شود.

این در حالی است که یکی از خطوط تولید پتروشیمی غدیر گرید ۶۵ صادراتی تولید خواهد کرد و خط دیگر نیز گرید ۵۷ برای مصرف داخل تولید می کند. به این ترتیب به نظر می رسد گرید ۶۵ در هفته های آتی با اقبال از سوی خریداران و مصرف کنندگان روبه رو باشد و یکه تاز میدان نیز پتروشیمی اروند باشد.

البته نرخ پی وی سی در نشریه آیسیس ۳۰ دلار کاهش یافته است، اما قیمت ارز در بازار داخل با افزایش روبه رو بوده است، از این رو برخی از کارشناسان این بازار احتمال می دهند افت قیمت پایه پی وی سی اندک و در حدود ۵۰ تومان باشد، البته برخی از معامله گران هم احتمال می دهند قیمت پایه پی وی سی نباید تغییر محسوسی در هفته جاری داشته باشد.

با این حال امروز اخبار دیگری نیز در بازار پی وی سی انتشار داشت و آن عرضه پتروشیمی بندرامام و اروند توسط خود این مجتمع ها در بورس کالا است، پیش تر بازرگانی پتروشیمی عرضه پی وی سی بندرامام و اروند را برعهده داشت، اما در روزهای اخیر اخباری در خصوص انتشار یافته و احتمال می رود از این پس پتروشیمی بندرامام و اروند خود نسبت به عرضه محصولاتشان در بورس کالا اقدام کنند، اتفاقی که گفته می شود برای مجتمع های دیگر نیز در حال رخ دادن است.

ارسال نظر