کد خبر : 29859

آینده پلی پروپیلن در هند؟

syringe_filters_polypropylene3

پتروتحلیل- کارشناسان با اشاره به آغاز فصل باران های موسمی در هند و کاهش تقاضای چین و عرضه فراوان از سوی تولیدکنندگان خاورمیانه، چشم انداز ضعیفی برای تقاضای پلی پروپیلن پیش بینی می کنند.

به گزارش پلاتس، منابع صنعتی اعلام کردند: چشم انداز ضعیف تقاضا برای پلی پروپیلن در بازار هند، تولیدکنندگان عمده این محصول را بر آن داشته تا از اول ماه اوت قیمت های خود را برای عرضه در بازار داخلی کاهش دهند.

این منابع همچنین افزودند: شرکت ریلاینس اینداستریز قیمت های پیشنهادی خود را از تاریخ ۱۰ مرداد ماه، تا ۵۸ دلار به ازای هر تن کاهش داده است. شرکت نفت هند، هالیدا پتروکمیکال و دیگر تولیدکنندگان بزرگ پلی پروپیلن این کشور نیز، از قیمت های خود برای عرضه در بازار هند کاستند.

پس از کاهش ۵۸ دلاری بهای این محصول از سوی شرکت ریلاینس، قیمت پلی پروپیلن گرید رافیا در بازار داخلی -تحویل درب کارخانه- به ۸۵ هزار و ۷۳۰ وپیه، یا هزار و ۱۹۵ دلار برای هر تن، بر مبنای IPP ، رسید.

همچنین پلی پروپیلن گرید تزریقی و BOPP - تحویل درب کارخانه-، به ترتیب ۸۷ هزار و ۸۶۰ ، و ۸۹ هزار و ۶۰۰ روپیه تعیین شد. این قیمت ها معادل هزار و۲۳۳ و هزار و ۲۵۹ دلار بر مبنای IPP است.

داده های موسسه پلاتس نشان می دهد که در تاریخ هفتم مرداد ماه، بهای پلی پروپیلن گرید رافیا بر مبنای CFR جنوب آسیا برای عرضه در بازار هند، هزار و۱۵۰ دلار به ازای هر تن بوده است.

منابع صنعتی همچنین از طرح تولیدکنندگان پلی پروپیلن هند برای حمایت از قیمت این محصول در بازار داخلی خبر دادند. مطابق توافق های صورت گرفته، قرار شد در صورتی که قیمت ها از اول ماه اوت کاهش یابد؛ مابه التفاوت خریدهای انجام شده در بازه زمانی ۲۱ تا ۳۱ ماه ژوئیه، به مشتریان بازپرداخت شود. این راهبرد به منظور تشویق خریدارانی که در انتظار افت بیشتر قیمت ها بودند اتخاذ شد.

کارشناسان با اشاره به آغاز فصل باران های موسمی در این کشور، کاهش تقاضای چین و عرضه فراوان از سوی تولیدکنندگان خاورمیانه، چشم انداز ضعیفی برای تقاضای پلی پروپیلن در بازار هند، طی سه ماهه سوم سال ۲۰۱۵ پیش بینی می کنند.

ارسال نظر