کد خبر : 19621

افت صادرات پلی پروپیلن تایوان

pp1

صادرات محصولات پتروشیمی تایوان کاهش یافت.

به گزارش آی سی آی اس ( ICIS )، صادرات بیشتر محصولات اصلی پتروشیمی تایوان، طی ماه آوریل امسال، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، به طور چشمگیری کاهش یافت. این موضوع به دنبال افت کلی حجم ترانزیت و حمل و نقل کالا به بازارهای بین المللی رخ داد.

بر اساس داده های دفتر تجارت خارجی تایوان، صادرات پلی پروپیلن این کشور نسبت به سال گذشته ۳۷ درصد کاهش یافت و به ۱۸ هزار و ۳۷۱ تن رسید. این در حالیست که صادرات پلی اتیلن رشد چهار درصدی را نشان می دهد.

همچنین حجم صادرات پروپیلن و استایرن در ماه آوریل، به ترتیب با ۲۹ و ۳۱ درصد کاهش، به۴۶ هزار ۴۷۹ و ۴۴ هزار و ۸۷۴ تن رسید.

از میان محصولات آروماتیکی، صادرات پاراکسیلن ۶ درصد کاهش یافت و به رقم ۱۰۱ هزار و ۸۶۰ تن رسید. با این حال تولوئن رشد ۴۵ درصدی را تجربه کرد.

آمار نشان می دهد که صادرات اسید ترفتالیک خالص ( PTA )، در ماه آوریل امسال نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۴، ۷۶ درصد افت داشته و به چهار هزار و۸۳۱ تن رسیده است.

افت تقاضا از سوی بازارهای بین المللی، به ویژه چین که مقصد اصلی محصولات پتروشیمی تایوان به شمار می رود؛ عامل عمده کاهش حجم صادرات محسوب می شود. از این رو تایوان به تازگی برای سال ۲۰۱۵ رشد اقتصادی ۳٫۲۸ درصدی را پیش بینی کرده است. در حالی که پیشتر این رقم ۳٫۷۸ درصد در نظر گرفته شده بود.

اداره کل امور بودجه، محاسبات و آمار تایوان می گوید: دلایلی از قبیل آهنگ کند رشد اقتصاد جهانی و افزایش رقابت در بازارهای بین المللی، به این وضعیت دامن زده است.

ارسال نظر