کد خبر : 23898

۱۶ پتروشیمی در مسیر راه اندازی

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: امسال و سال آینده به ترتیب ٧ و ٩ طرح پتروشیمی در مجموع با ظرفیت ٩ میلیون تن به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش شانا، عباس شعری مقدم، امروز در حاشیه مراسم کلنگ زنی پتروشیمی صدف با تاکید بر این که در نظام کاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی کلنگ زنی طرحها بدون پشتوانه مالی نبوده و نیست، اظهار داشت: متاسفانه در دولت قبل دهها طرح در صنعت پتروشیمی بدون پشتوانه مالی کلنگ زنی، اما بدون نتیجه رها شد.

وی با بیان این که طرحهایی در پتروشیمی به مرحله تولید می‌رسند که فاینانس آنها نهایی شده باشد، افزود: پتروشیمی صدف هم اکنون با نهایی شدن فاینانس و تامین مالی لازم و حمایتهای همه جانبه هلدینگ خلیج فارس کلنگ زنی می‌شود.

شعری مقدم با اشاره به جلسه اخیر وزیر نفت و اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: براساس جمع بندی صورت گرفته در این جلسه قرار است با افزایش تولید متانول در ایران تا سقف ٢۵ میلیون تن طی چند سال آینده و در صورت وجود ظرفیت مازاد، متانول مازاد به سایر فرآورده های پلیمری تبدیل شود.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی تصریح کرد: در مذاکرات خود با هیئتهای اروپایی و آسیایی بر این نکته تاکید داریم که منابع مالی و سرمایه گذاری برای صنعت پتروشیمی در اولویت نخست قرار دارد، زیرا در زمینه فناوری هم اکنون در وضع مناسبی قرار داریم.

ارسال نظر