کد خبر : 13482

ساخت پتروشیمی سبلان و صدف شتاب می گیرد

sakht petroshimi

اعتبار احداث ٢ طرح جدید در حال ساخت پتروشیمی از سوی چینیها به شکل فاینانس تامین شد.

به گزارش شانا، پس از آن که از طریق فاینانس چینیها ۴ طرح پتروشیمی را تامین اعتبار کردند ٢ طرح ساخت پتروشیمی های سبلان و صدف هم به تازگی تامین اعتبار شده و روند ساخت آنها شتاب خواهد گرفت.

پیش از این معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی به خبرنگار شانا گفته بود که اعتبار احداث چهار طرح توسعه پتروشیمی به شکل فاینانس از سوی چین تامین شده است که این تامین اعتبار، در حال بررسی از سوی بانک مرکزی برای باز شدن ال سی است و به زودی مراحل پرداخت آن انجام خواهد شد.

عباس شعری مقدم افزوده بود: مجتمع های پتروشیمی بوشهر، لردگان، هنگام و گچساران مجتمع هایی هستند که اعتبار ساخت آنها از طریق فاینانس تامین می شود.

بر پایه این گزارش سالها بود که پتروشیمیها در انتظار فاینانس چین بودند که با تحرک جدید دیپلماسی انرژی ایران چینیها سرانجام با تاخیر فراوان به صنعت پتروشیمی ایران بازگشته اند.

رایزنی ایران و چین در شانگهای

وزیر نفت به همراه حسن روحانی، رییس جمهوری صبح امروز (سه شنبه، ٣٠ اردیبهشت) برای شرکت در چهارمین نشست سران تعامل و اقدامهای اعتمادسازی در آسیا (سیکا) عازم شانگهای چین شد.

بیژن زنگنه، وزیر نفت، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه، اکبر ترکان، مشاور رییس جمهوری و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد، عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی، محمد نهاوندیان، رییس دفتر رییس جمهوری و حسین فریدون، دستیار ویژه رییس جمهوری، دکتر روحانی را در این سفر همراهی می کنند.

حسن روحانی پیش از عزیمت به چین، در فرودگاه مهرآباد تهران در جمع خبرنگاران گفت: به منظور شرکت در اجلاس تعامل و اعتمادسازی آسیا (سیکا) که در شهر شانگهای برگزار می‌شود، سفری دو روزه به چین خواهیم داشت.

مقامهای ارشد دولت تدبیر و امید قرار است افزون بر مسائل بین المللی در مورد روابط ٢ جانبه ایران و چین از جمله در بخش انرژی نیز مذاکره کنند.

ارسال نظر