کد خبر : 23508

افزایش قیمت پی وی سی در ماه اکتبر

PVCSheet2

پتروتحلیل- پیشنهاد فروش پی وی سی از طرف یکی از تولیدکنندگان عمده تایوانی در چین به هند شاهد افزایش ۲۰ دلاری در هر تن بود.

به گزارش «پتروتحلیل»،با توجه به تقاضای کم و در پیش بودن تعطیلات و همچنین وضعیت نه چندان مناسب اقتصاد چین این تولیدکننده قیمت های خود را در بازار چین بدون تغییر باقی گذاشت. قیمت های جدید آنان در چین به صورت سی اف آر ۸۰۰ دلار در هر تن بود.

یکی از منابع آگاه این تولیدکننده می گوید: «با پایان فصل باران های موسمی وضعیت تقاضا در هند شروع به بهبود کرده است. اما در چین با توجه به تعطیلات پیش رو در ماه اکتبر تقاضا کم خواهد بود. به سبب تعطیلی واحدهای تولیدی به منظور فعالیت های حفظ و نگهداری در ماه نوامبر و دسامبر پیش بینی فروش ما در ماه اکتبر ۱۰۰۰۰ تن کمتر از حالت عادی خواهد بود و به رقم ۵۵۰۰۰ تن خواهد رسید.

در بازار داخلی چین خریداران گزارش داده اند به سبب نزدیک شدن به پایان فصل تابستان و فرارسیدن تعطیلات تقاضا کم شده است. یکی از فروشندگان می گوید: «ما احساس می کنیم که روند کاهشیِ بازار پی وی سیِ چین تا پایان سال ادامه بیابد.»

به گزارش «پتروتحلیل»،منابع آگاه در یکی از تولیدی های داخلی اضافه کرد: «ما توافق کرده ایم تا قیمت های داخلی را برای مشتری های ثابتمان پایین بیاوریم زیرا وضعیت ساکن تقاضا بر فروش ما فشار وارد کرده است. در این میان برای در بازار صادرات به سبب اینکه شرکت های بزرگ تایوانی قیمت های اکتبر خود را دیر اعلام کردند زمان محدودی داریم تا قراردادهای فروش اکتبر خود را قبل از تعطیلات نهایی کنیم.»

انتظار می رود قیمت های پی وی سی به سبب نبود تقاضا که به خاطر تعطیلات پیش رو بوجود آمده و همچنین عرضۀ مناسب این محصول به روند کاهشی خود ادامه دهد.

علیرغم تعطیلی از قبل اعلام شدۀ چندین کارخانه در اکتبر و نوامبر در آسیا انتظار نمی رود که محدود شدن عرضه در کوتاه مدت موجب افزایش قیمت ها در بازار چین شود و همینطور محتمل است که تقاضا به سبب ضعیف شدن اقتصاد این کشور تا پایان سال وضعیت نامناسبی داشته باشد.

ارسال نظر