کد خبر : 22918

تاثیر منفی پالایشی ها بر شاخص کل

bours3

پتروتحلیل- با پایان یافتن معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل بورس در ادامه روند کاهشی چند روز گذشته ۲۷۱ واحد افت کرد و به عدد ۶۲ هزار و ۲۶۴ واحد رسید. همچنین در بازار فرابورس شاخص آیفکس ۸ واحد از دست داد و به ۶۸۰ واحد رسید.

به گزارش «پتروتحلیل»، پالایش نفت بندرعباس پربیننده ترین نماد بازار بورس ۴۰ واحد شاخص کل را منفی کرد و نمادهای فارس، شبریز و مبین جمعا ۵۹ واحد دماسنج بورس را کاهش دادند.

از سویی دیگر نماد مارون با جابجایی ۷ میلیون سهم از سوی سهامداران حقوقی ۸ واحد شاخص فرابورس را منفی کرد. در گروه محصولات شیمیایی "پترول" با رشد ۱٫۵ درصدی بیشترین افزایش قیمت را تجربه کرد. سهام اکثر شرکت های این گروه در محدوده منفی معامله شدند. "تاپیکو" در مجمع عمومی سالانه ۴۰ تومان سود نقدی بین سهامداران خود تقسیم کرد. در این گروه نمادهای وپترو و شکربن به منظور تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم متوقف شدند.

موج بی اعتمادی در گروه پالایش و نفت که موجب افزایش روز افزون تقاضای فروش سهام شرکت های این گروه شده است امروز نیز ادامه داشت و سهام پالایشی بیشترین تاثیر منفی را بر بازار سهام داشتند. طی معاملات امروز نیز نمادهای شبهرن، شنفت و شبریز با صف فروش همراه شدند. به جز شرانل دیگر نمادهای این گروه با کاهش قیمت مواجه شدند.

ارسال نظر