کد خبر : 21016

صف خرید «وپترو»

boorsoragh2

پتروتحلیل- در پایان معاملات امروز بورس تهران شاخص کل ۲۹۹ واحد کاهش را تجربه کرد.

به گزارش «پتروتحلیل»، نمادهای معاملاتی فارس با ۳۸ واحد و پتروشیمی پردیس با ۶۴ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند. اما در طی معاملات روز جاری گزارش شفاف سازی شرکت سرمایه گذاری پتروشیمی در سامانه کدال منتشر شد. بر اساس این گزارش، این شرکت اعلام کرد حکم ورشکستگی شرکت گاز لوله را از سوی دادگاه اخذ نموده است. به همین جهت از کل مبلغ بدهی شرکت گازلوله به مبلغ ۹۳۰٫۰۰۰ میلیون ریال، معادل ۱۱۰٫۵۰۰ میلیون ریال طی رای دادگاه تصدیق گردید و به مدعیان طلب از شرکت گاز لوله مهلت داده شده تا در موعد قانونی نسبت به رای صادره اعتراض نمایند. پس تحقق این امر تغییراتی در صورت های مالی این شرکت مشهود خواهد بود:

  1. بعد از ارائه گزارش کارشناس رسمی دادگستری ،در حساب های مالی شرکت ذخیره ای که از بابت ما به تفاوت بهای تمام شده و ارزش روز بازار گاز لوله گرفته شده (۸۱٫۰۵۹ میلیون ریال) از حساب ذخیره سرمایه گذاری بلند مدت خارج می شود و متعاقبا اثر مثبت بر سود وNAV شرکت خواهد داشت.
  2. با توجه به قطعی شدن حکم ورشکستگی شرکت گاز لوله ، زیان انباشته شرکت گاز لوله به مبلغ ۹۵۳٫۸۰۰ میلیون ریال کاهش یافته و متعاقبا با توجه به آنکه شرکت PIICمیزان ۴۸٫۵۸ درصد سهام گاز لوله را دارد، در سود و زیان تلفیق اثر مثبتی معادل ۴۶۳٫۳۶۰ میلیون ریال خواهد داشت.
  3. برآیند کاهش مبلغ ۶۱٫۵۳۲ میلیون ریال سود انباشته ناشی از کاهش طلب شرکت اصلی از گاز لوله و افزایش سود انباشته ناشی از برگشت ذخیره کاهش ارزش و کاهش زیان انباشته شرکت گاز لوله ، در نهایت حائز اثر مثبتی معادل ۴۸۲٫۸۸۷ میلیون ریال بر سود انباشته تلفیقی شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی خواهد بود.
از سویی دیگر این شرکت اقدام به انتشار گزارش اصلاحیه صورت های مالی منتهی به ۰۲٫۳۱٫ ۹۴ کرد که طی این اطلاعیه سود هر سهم "وپتر" از ملبغ ۱۳۵ ریال به ۱۵۰ ریال افزایش پیدا کرده است. همچنین در معاملات امروز، سهام این شرکت پس معامله ۴٫۴ میلیون با صف خرید ۱٫۸ میلیون سهم در پایان معاملات همراه شد. اما مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز دلیل عمده کاهش سود این شرکت از مبلغ ۳۷۲ ریال به ۲۱۹ ریال را کاهش قیمت ۹ دلاری نفت خام اعلام کرد.
ارسال نظر