کد خبر : 22674

سونامی «شبندر»

boors2

پتروتحلیل- در آخرین روز معاملاتی هفته جاری با بازگشایی گروهی از نمادهای پرطرفدار شاخص کل بورس تهران یک هزار و چهل و سه واحد سقوط کرد و به عدد ۶۳ هزار و ۴۶۷ واحد رسید.همچنین در بازار فرابورس شاخص آیفکس نسبت به دیروز ۳ واحد ارزش خود را از دست داد.

به گزارش «پتروتحلیل»، در معاملات امروز پالایش نفت بندرعباس پس از توقف در تاریخ ۲۹ تیرماه به منظور برگزاری مجمع عمومی و تعیین تکلیف سال مالی جدید بازگشایی شد.

این نماد پالایشی ۲۸۲ واحد شاخص کل را منفی کرد و در پایان معاملات با افت ۱۷٫۵ درصدی به قیمت ۴۱۶ تومان رسید. اما دو نماد پالایشی شتران و شپنا روز متعادلی را سپری کردند و نماد شتران پس از معامله ۴ میلیون سهم ۳ درصد رشد را تجربه کرد.

صف فروش نفت پارس و پالایش نفت تبریز متعادل شد. براساس این گزارش نفت پارس با برخورد به گره معاملاتی ۱۰ درصد افت کرد. در گروه شیمیایی "پارسان" پس از تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم بازگشایی شد و شاخص کل را ۱۲۸ واحد منفی کرد.

عرضه ۱۹۰ هزار سهم پتروشیمی مارون از سوی سهامدار حقوقی بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص آیفکس گذاشت. اما با توجه به بازگشایی دسته جمعی نمادها در آخرین روز هفته که افت شدید شاخص را به همراه داشت و اخبار و شایعات سیاسی در مورد به تصویب رسیدن توافق وین از سوی کنگره آمریکا پیش بینی می شود در روزهای آینده شاهد رونق بازار بورس تهران باشیم.

ارسال نظر