کد خبر : 22657

کدهای معاف از مالیات در بازار پلی پروپیلن ها فعال شدند

C5123__DSC5919_LR_540_600xauto

پتروتحلیل- آگاهان بازار از فعالیت دوباره معامله گرانی که کدهای معافیت از مالیات دارند، در بازار پتروشیمی ها خبر می دهند.

به گزارش «پتروتحلیل»، گفته می شود فروش برخی از گریدهای پلی پروپیلن ها در بازار آزاد، ۴ درصد زیر قیمت بورس کالا، سبب شده تا معاملات این گروه از محصولات در بورس با بی میلی خریداران همراه باشد.

آگاهان بازار می گویند: پیش از آخرین افت قیمت پایه پلی پروپیلن ها که توسط شرکت ملی صنایع پتروشیمی اعلام شد، برخی از شرکت های پتروشیمی به افرادی که دارای کدهای معافیت از مالیات بودند، محموله های پلی پروپیلن را ۴ درصد ارزان تر از نرخ بورس واگذار کردند، به این ترتیب این گروه محموله های پلی پروپیلنی در اختیار دارند که ۱۴ درصد زیر قیمت اعلام شده از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی اعلام شده است. قیمت اعلامی از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی پیش از افت ۳۱۸ تومانی در روز سه شنبه هفته جاری ۳ هزار و ۷۰۵ تومان در هر کیلو بود.

به این ترتیب این گروه از خریداران پلی پروپیلن که هم از معافیت مالی برخوردار هستند و هم ۴ درصد زیر قیمت بورس پیش از افت قیمت پلی پروپیلن ها خرید کرده اند، در حال حاضر محصولات خود را در بازار داخل با نرخ ۳ هزار و ۶۸۰ تومان عرضه می کنند. حال آنکه قیمت پایه پلی پروپیلن ها در آخرین اعلام شرکت ملی صنایع پتروشیمی ۳ هزار و ۳۸۸ تومان بود و با احتساب مالیات برارزش افزوده این رقم ۳ هزار و ۷۰۳ تومان درهر کیلو و با احتساب کل هزینه های معاملاتی ۳ هزار و ۷۵۰ تومان در هر کیلو برای خریداران تمام می شود.

ارسال نظر