کد خبر : 22352

نفت؛ فروشندگان پلی استایرن را در آسیا امیدوار کرد

ChemOrbis_Chart-Asiastyrene-28aug2015

پتروتحلیل- قیمت پلی استایرن در چین و آسیای جنوب شرقی طی هفته گذشته با افت روبه رو شد.

به گزارش «پتروتحلیل» و به نقل از ChemOrbis این افت قیمت متاثر از کاهش شدید هزینه های انرژی و تقاضا رخ داده است.

بر اساس گزارش قیمتی کم اوربیس در آسیا، قیمت استایرن در بازارهای نقدی به ۴۸۵ دلار به ازای هر تن رسید که این قیمت (کمترین قیمت ) از ماه فوریه تا اواسط ماه می بوده است.

در همین حال در جنوب شرق آسیا، تولیدکنندگان منطقه ای و تایوانی قیمت وارداتی پلی استایرن را به دلیل تقاضای اندک، کاهش داده اند. یک تولیدکننده عمده منطقه ای در این بار اظهار کرد: در حال حاضر فروشندگان به کاهش قیمت های پیشنهادی خود تمایل دارند، از سوی دیگر هنوز هم خریداران بسیاری در انتظار هستند و برای ورود به مبادلات تردید دارند.

براساس این گزارش به طور کلی قیمت واردات پلی استایرن در منطقه در حال حاضر یک هزار و ۱۳۰ تا یک هزار و ۲۳۰ دلار در هر تن برای پلی استایرن معمولی و یک هزار و ۱۸۰ دلار تا یک هزار و ۳۲۰ دلار در هر تن برای پلی استایرن مقاوم به صورت سی اف آر ثابت مانده است.

همچنین در چین قیمت واردات پلی استایرن در طول هفته گذشته با کاهش روبه رو شده است، برخی از فروشندگان با توجه به افزایش قیمت نفت خام به جبران زیان های خود امیدوار هستند. یک توزیع کننده پلی استایرن اظهار داشت: ما انتظار داریم قیمت پلی استایرن با توجه به رشد قیمت نفت خام، روند نزولی خود را ترک کند. با این حال انتظاری هم برای افزایش قیمت در کوتاه مدت نداریم. از این رو انتظار می رود ثبات در این بازار دیده شود.

در همین حال در چین قیمت واردات پلی استایرن در حال حاضر یک هزار و ۱۴۰ تا یک هزار و ۲۰۵ دلار درهر تن برای پلی استایرن معمولی و یک هزار و ۲۶۰ تا یک هزار و ۳۴۵ دلار در هر تن برای پلی استایرن مقاوم به صورت سی اف آر چین گزارش شده است.

ارسال نظر