کد خبر : 22287

نشانه های از ثبات در قیمت پلی استایرن ها

GPPS

پتروتحلیل- در چین قیمت پلی استایرن با افت شدید روبه رو بوده است.

به گزارش «پتروتحلیل»، و به نقل از پایگاه خبری ChemObris به این ترتیب قیمت استایرن هفته گذشته و در کره جنوبی حدودا ۲۲۵ دلار در هر تن در مقایسه با اوایل ماه اوت کاهش یافت.

این در حالی است که هنوز تقاضا با توجه به پایین بودن هزینه های مواد اولیه، اندک است. در همین حال وضعیت بازارهای سهام چین نیز عامل دیگری برای راندن قیمت ها به سطح پایین تر است.

گر چه اندکی از ضرر و زیان بازارهای سهام با توجه به حرکت بانک مرکزی برای تزریق ۲۳٫۴ میلیارد دلار به اقتصاد و کاهش نرخ بهره اصلی کاهش یافته است، اما قیمت پلی استایرن معمولی با افت ۵۰ تا ۶۰ دلاری در محدوده یک هزار و ۱۱۴۰ تا یک هزار و ۲۰۵ دلار در هر تن سی اف آر چین قرار دارد. همچنین قیمت پلی استایرن مقاوم نیز ۳۵ تا ۷۰ دلار کاهش یافته و به مرز یک هزار و ۲۶۰ تا یک هزار و ۳۴۵ دلار در هر تن سی اف آر چین رسیده است.

این در حالی است که در پایان هفته گذشته اندکی قیمت پلی استایرن به نقطه اولیه ابتدایی هفته بازگشت کرد، از این رو فعالان این حوزه ترجیح داده اند برای ارزیابی بیشتر بازار عجله نکنند، از سوی دیگر فروشندگان در تلاش برای بازگرداندن خریداران به بازار با دادن تخفیف های قابل توجه در قیمت هستند.

در همین حال یک معامله گر تایوانی قیمت پلی استایرن معمولی را ۱۱۰ دلار در هر تن نسبت به اوایل هفته گذشته کاهش داد. انتظار می رود قیمت پلی استایرن در آینده نیز کاهش یابد، البته با توجه به افزایش اخیر قیمت نفت خام، احتمال دارد افت قیمت پلی استایرن متوقف شود؛ چرا که نشانه هایی از ثبات در بازار پلی استایرن نیز دیده می شود.

ارسال نظر