کد خبر : 20480

مجمع «جم» / راه اندازی مجدد پروژه «ای بی اس و رابر»

jam1

پتروتحلیل- پروژه ABS-Rubber پتروشیمی جم با ظرفیت ۲۰۰ هزارتن ABS و ۶۰ هزارتن Rubber در سال ۲۰۱۸ به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش «پتروتحلیل»، سیدعلی بهشتیان، مدیرعامل پتروشیمی جم با اعلام این خبر در مجمع این شرکت، گفت: پروژه ABS-Rubber پتروشیمی جم در اواخر سال ۹۳ مجددا آغاز به کار کرد که در سه ماهه ابتدایی امسال با پیشرفت ۶ درصدی روبه رو شده است و انتظار می رود در کمتر از ۳۰ ماه آینده به بهره برداری برسد.

وی همچنین از تامین خوراک پتروشیمی جم تا پایان امسال خبر داد و تاکید کرد: در حال حاضر ظرفیت تولید و دریافت خوراک واحد الفین پتروشیمی جم بیش از ۳ میلیون است، اما این شرکت نیازمند ۵ میلیون تن خوراک است که تا پایان سال تامین خواهد شد.

مدیرعامل پتروشیمی جم در ادامه گفت: در سال ۹۳ تولید خوراک در پتروشیمی جم ۱۳۸۰۷۳۳ تن و دریافت خوراک نیز ۱۸۸۵۰۲۵ تن بوده که در مجموع بیش از ۳ میلیون تن برآورد می شود. همچنین تولید اتیلن، پروپیلن، بنزین پرولیز، نفت کوره، پلی اتیلن سبک، پلی اتیلن سنگین، بوتادین ۱ و ۳ و بوتن ۱ در سال ۹۳، در پتروشیمی جم ۲ میلیون ۳۲ هزار و ۷۰ تن بوده است که پیش بینی می شود در سال ۹۴ به ۲ میلیون و ۷۳ هزار و ۶۶۰ تن برسد.

وی با اشاره به ظرفیت تولید اسمی پتروشیمی جم که ۲ میلیون و ۸۲۶ هزارتن است، خاطر نشان کرد: برنامه تولید در سال ۹۳، برابر با ۲ میلیون و ۵۷ هزار و ۶۰۰ تن بوده است و دلیل عملی نشدن آن، توقف اضطراری واحد الفین برای تعمیرات اساسی توربین و همچنین محدودیت های دریافت خوراک بوده است.

وی در ادامه افزود: در سال ۹۵ و ۹۶ با راه اندازی کوره های جدید، خرید تجهیزات و به روز کردن تکنولوژی به بهترین حالت ممکن برای تولید و دریافت خوراک واحد الفین خواهند رسید.

ارسال نظر